27 mars i paradiset

Idag var det dags för snorkling! Så klockan 8.30 hoppade jag, Regina, Josephine, Erik och alla andra som var i grupp blå/grön in i olika vans som tog oss till en snorkling bay och naturrestervat. Dom tog tydligen inte emot stora ställskap där så vi var tvugna att dela upp oss i mindre vans som vi åkte dit i, Erik fick sitta på golvet hehe.
 
Jag och Regina var snorklingpartners så vi höll ihop när vi kommit fram till stranden och då begav oss ut i vattnet. Jag har aldrig snorklat direkt från en strand tidigare, oftast tar man väl en båt ut till något rev trodde jag, men inte här inte. Stranden gjorde att det var OTROLIGT grunt innanför varningsbojarna vilket sög, jag och regina kom till ett ställe där det var så grunt så vi nästan skrapade magarna i korallerna och då såg vi en sjögurka och en giftig sjöborre så regina freaka och börja simma jättefort så jag fick alla bubblor från hennes fenor i ansiktet och kunde inte se någonting alls. Så vi simmade ut utanför 'första' revet där det var djupare och där var det verkligen MYCKET bättre. Strömmen var ganska stark men det var inte svåårt att simma eller så, och här fick vi se massa finfina fiskar och kunde dyka ner mellan korallerna och så. Det var underbart. Efter nån timmas snorkling gick vi upp på stranden igen till dom andra, där hängde vi i nån timme med folk, förutom erik+josephine då också espen, nick från tyskland som är hur rolig som helst, can från norge som går till samma möten som mig och regina, sofie från danmark och kanske några andra också, kommer inte ihåg.
 
Sen efter några timmar var det dags att åka tillbaka till hotellet, efter en lååång uppförsbacke tillbaka som gjorde oss alla svettiga hoppade vi in i våra vans och åkte mot hotellet, lagom till att solen försvann och det började spöregna. Sen på hotellet hade vi några timmar på oss att chilla innan vi skulle åka till usas största utomhusmall på kvällen.
 
Så jag, Regina, Josephine, Erik, Nick, sascha från tyskland,,,och några fler gick ut på stan och till ett sushiställe som nick hade spottat tidigare. Det var gott, jag hade seriöst inte ätit sushi på huuur länge sen som helst, ingen gillar typ det här i michigan..
 
Sen på kvällen åkte vi somsagt till ett stort mall där vi shoppade i alla underbara surfaffärer, jag köpte två par shorts! Här åt vi också midd på restaurangen bubba gump shrimp som är restauranngen från filmen forrest gump!!
 
stället vi åkte till och snorklade. som ni kan se är det rev enda vägen in från stranden. sen utanför korallerna som går som i en båge och ligger lite över vattenytan blev det djupare och coolare snorkling.
 
jag och min favvomexikaan!
 
 
espen, sofie, josephine, erik, regina, jag och can. can går till mina och reginas möten här uppe i port huron i michigan.
 
nick från tyskland
 
 
sen efter snorkling och chill på stranden var det tillbaks till hotellet somsagt. här är utsikten från vårt rum. om man kollade till höger såg man havet också.
 
 
jag på bubba gump shrimp. dom hade den här skylten som man kunde vända över och så stod det stop forrest stop och om ville något visade man upp den istället stannade servitrisen vid ens bord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0