Niagara Falls

På fredagen på spring break packade vi väskorna och bilade upp till Niagara Falls, Ontario Canada. Det tog oss cirka fyra timmar i bil inkluderat en extremt oskön gränskontrollskvinna som ville se papper i alla dess former, snacksstopp på mcdonalds, lyssnande på kanadensisk radio och lite annat smått och gott.
 
Vi bodde på hotellet embassy suites på 12e våningen. Efter en liten diskussion med receptionisten blev vi flyttade och fick en finfin utsikt över de fallen som går som i en halvcirkel, kallade hästskofallen pga formen. Niagara Falls var verkligen jättevackert. Sjukt hur mycket vatten som faller där varenda sekund. Alla sjöarna här i michigan är faktiskt connected så vår kära lilla lake st clairs vatten finns representerat här, och sen rinner dom ut i niagara falls.
 
Båda kvällarna tillbringades i staden tillhörande niagara falls vilket kändes mer som en nöjespark än som en faktisk stad. Överallt fanns restauranger, spökhus, dave&buster's och andra spelhallar, nattklubbar, souverniraffärer osvosv. Inga lägenheter eller invånare, endast några övergivna hus som påminnde mig rätt så mkt om de övergivna detroithusen nere vid 8 mile.
 
Vi hade masa kuponger för dave and busters så vi spelade massa spel där, körde laser tag, laser maze (vad tusan är det undrar ni nu och ja det undrade minsann jag också när jag klättrade omkring mellan alldeles för många laserstrålar som man inte fick nudda om man ville samla poäng). Sen åt vi också middag på friday's på fredagkvällen, eller tja vi åt på tgif kl 1am så middag och middag..whatever. Andra kvällen körde vi en provisorisk liten 'snackspåhotellrummetmiddag' lika sent som föregående dag. Vad det bjöds på? Mikro-mac and cheese, cookie sandwiches från chokladaffären hershey's (vi åt även därifrån tidigare på eftermiddagen och vi ville alla kräkas efteråt. det var gott men e x t r e m t mättande och fett. uäh)
 
Sen på söndagen åt vi en god och väldigt så stor hotellfrukost bestående av allt fårn french toast och bacon till vattenmelon och oatmeal(gröt) innan vi packade väskorna, satte oss i bilen och påbörjade resan hemmåt igen. Killen i gränskontrollen dne här gången var väldigt så mycket mer chill än tjejen på hitvägen så vi kom enkelt in i landet igen. 
 
Var en mysig helg och det var verkligen kul att se niagara falls från nära håll! Saker är ju aldrig som på kort liksom, så grymt när man får uppleva det i verkligheten.
 
jag med världens coolaste enhörningskudde i bilen på vägen dit. och ja daan i baksätet där då också.
 
 
bron från michigan till canada! tog oss typ en timme att komma hit, sen kanske 3 timmars körning genom canada innan vi kom fram till niagara falls.
 
här är lite av utsikten från vårt rum
 
french toast till frukost! jag tror aldrig jag ätit det i sverige, vet inte, har vi det? smakar sött
 
jag glömde ju då ta kort på min frukost tills jag 'bara' hade dom nyttiga sakerna kvar så jag och denise skämtade om att den här bilden var perfekt att visa för mamma! för jag äter ju bara väldigt nyttiga saker här borta i det magra amerikat förstår ni.
 
 
så jäkla svettigt det var att äta frukost där i solen. fin utsikt dock
 
utsikt från frukosten
 
utanför vårt hotell när vi väntade på bussen, som om det var för långt att gå 10 min ner till fallen liksom....men man går ju inte i usa såå
 
 
 
public transportation!! har inte varit på en sån här buss på en väldans många månader.
 
 
haha åh det var så kul när jag tog den här bilden, stod och zoomade och ändrade inställningar och grejer och lekte cool och precis när jag tar kortet kommer min kära värdmamma inhoppandes
 
jo alltså jag glömde ju då att ta med mig jacka så fick gå runt i daans tjocktröja över en annan tjocktröja hela tiden. och det var fortfarande kallt.
 
det var jättesvårt att ta kort vid fallen för det var massa dimma och vattendroppar som regnade ner över en hela tiden från fallen
 
synd att inte ruud kunde komma med men lilla familjen hade det bra ändå!
 
 
här ser man lite varför dom är kallade hästskofallen
 
så blev det regnbåge
 
 
väldigt blött somsagt, jackan hade vart finfin att ha.
 
 
sen åkte vi ner under marken så man kom i nivå med fallen typ
 
daan försökte fota allt från alla vinklar..
 
det var så mycket kraft i vattnet när det föll
 
sen gick vi i lite tunnlar under vattenfallen till lite olika utkiksplatser
 
här kunde man kika ut under fallen. fast man såg ju liksom ingenting för allt vatten var ivägen..
 
till höger om bron där det är mer vattenfall ser ni den amerikanska sidan av niagara falls. mycket mindre än de kanadensiska.
 
 
helt plötsligt tog vattnet bara slut och stupade rakt ner, såg så coolt ut i verkligheten
 
sen åkte vi ner till staden där dom blandannat hade hard rock cafe
 
alltså den här köpte jag på hershey's affären (typ amerikas enda chokladmärke som är gott) och den var så jäklans god i början men mot slutet hade jag svurit flera gånger om på att ALDRIG äta en cookie sandwish again..
 
 
 
 
 
 
 
vår fabulösa middag andra kvällen. vi hade inga skedar men som tur hade vi en leksak från en happy meal som vi ätit tidigare som vi med lite kreativitet kunde använda som silverware.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0