PÅSK

Så direkt när jag kom hem från hawaii var det dags att fira påsk här hemma. Jag kom hem på söndagen, påskdagen vilken är dagen man firar här i usa. Vi åkte över till grandma(som egentligen är denise grandma men vi kallar alla henne för grandma) där vi stannade ett tag, träffade aunt jill + molly,kim och dale som hade kommit ner från fenton up north där dom bor. Vi fick med oss massa påskgodis hem också, mina favoriter är cadbury's creme+ caramelfyllda ägg och även reese's peanut butter eggs, dom är gudomliga.
 
Sen på kvällen hade vi påskmiddag med dennis och jackie. Jackie hade lagat massor av mat, hennes väldigt så goda blåbärsjello (jag vet jag trodde aldrig att jag kunde gilla den där dallriga jellon men den här är faktiskt jättegod. och den har ett vitt cheesecakeaktigt lager i mitten), pork chops, spaetzle-en slags tysk pasta typ, broccoligratäng och lite annat. Sen målade vi ägg också! Alltså här var det ingen vattenfärg inte utan ett paket med high tech färger som alla skulle lösas upp i vatten innan man kunde doppa äggen i dom. Lite tråkigt för man hade ju ingen pensel att måla med, men istället hade vi vax som man skrev på äggen med innan man doppade dom, då förblev dom vaxiga delarna vita.
 
Sen var påsken över lika snabbt som den kommit, vi hade lite dekorationer och sånt uppe men det var inget speciellt. Var kul iallafall!
 
 
jag gjorde ett hang loose-ägg
 
försökte göra ett sverigeägg men det fick mig bara att tänka på ukraina
 
 
 
alltså jag fick största reese's ägget någonsin av jackie
 
man skar SKIVOR av det så stort var det.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbart att din blogg fungerar igen, spännande att följa allt som hänt! Ses snart!

2013-04-20 @ 08:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0