pearl harbor 28 mars

Idag var det dags för alla utbytesstudenter att ta på oss våra coola turkosa trip t-shirts och bege oss till pearl harbor för en lite mer historiskt intrssant dag. Vi började med att gå runt på utställningar, jag köpte en bok signerad av författaren till denise och ruud, vi kollade in u-båten som fortfarande låg i vattnet etc. Sen fick vi gå in och kolla på en film som beskrev och förklarade vad som hade hänt den 7 december 1941 vilket jag tycker var vädligt intressant eftersom jag ärligt talat inte riktigt kom ihåg allt vi lärde oss i skolan.
 
Efter det åkte vi båt ut till the memorial för USS Arizona, ett av skeppen som sjönk i hamn av japanernas attack. Skeppet ligger fortfarande på botten i hamnen under minnesbyggnaden, och alla soldater som dog ligger fortfarande begravda däri.
 
Sedan åkte vi över till USS Missouri som undkom att sjunka under attacken. Vi fick en guidad tur på skeppet och hjälpte även till att städa under deck!
 
Sedan åkte vi tillbaka till hotellet. Jag och Josephine åkte upp till erik och eric och chillade ett tag, gick runt och shoppade lite, jag blev väldigt energisk av redbull. Sen gick vi tillbaks till hotellet och gjorde oss klara för kvällen. Idag åt vi middag på hotellets restaurang på 24e våningen, jag satt vid ett bord utomhus vilket jag var glad för, för utsikten var grym!
 
roomies på morgonen innan vi åkte iväg
 
i bussen hade vi underhållning av 'swedish bus mafia' som sjöng westlife och lite annat finfint. karro där är oliver btw!
 
 
 
från the uss arizona memorial. här under ligger fortfarande skeppet med dess besättning begravd, kändes lite lustigt.
 
 
the memorial från båten vi åkte ut dit med
 
uss missouri, skeppet vi jobbade lite på.
 
det var lätt att gå vilse här, så stort och så himla många rum
 
sascha från tyskland
 
jag och jutta
 
utsikt från hotellet på kvällen under middagen.
 
alltså åå vi hade så kul när jag tog den här bilden x)
 
josephine och eric under middagen. snygga som få är dom!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

åååh oliver! så himla random att ni var där tillsammans. seriöst, avundsjuk på att han får träffa dig och inte jag!

2013-04-20 @ 19:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0