baseball

Igårkväll var vi på en baseballmatch mellan detroit tigers och toronto...flyers eller nått sånt. Det var jag, Daan, Denise och en tjej som heter Emily som är junior på vår skola och bor alldeles nära här. Exakt var har jag dock inte riktigt fattat än.. x) Vi åkte bil ner till Detroit och fick se lite av stan då också. Stadion var fett stor och cool, det var jättemycket folk där och dom flesta hade mörkblå eller oranga tröjor med vårt lagnamn på. Vi åt hotdogs som man fick inslagna i ett papper till middag och sen en glass som påminde väldigt mycket om ben&jerrys, den var asgod. Själva matchen var...LÅNG. Typ tre timmar!! Det var kul när det var spännande men jag har inte riktigt fattat alla regler än tror jag x).
 
Tydligen hade Denise fått biljetterna av yfu så det var många andra utbytesstudenter i samma område där vi satt, bredvid mig satt en tjej från Tyskland som hette Rachel tror jag. Det verkar som det är fett många tyskar här i vårt distrikt. Inte så många svenskar dock, vilket kanske är bra så jag inte har nån att prata svenska med.
 
Här är lite bilder från igår:
 
daan, deinse och emily utanför entrén
 
en del av detroit
 
 
utanför entrén.
 
 
planen! och detroits skyline bakom.
 
på den här tavlan visade dom alla spelarna när dom skulle slå och deras statistik. När varje spelare ska slå spelar dom en del av hans favoritsång. En spelare hade levels med avicii så honom gillade jag eftersom det är svenskt, men han var visst bland dom sämsta i laget så jag måste nog hitta en ny favorit..
 
det var jättemycket folk!
 
här är en skyskrapa som general motors äger. varje gång the tigers spelar här visar dom det här D:t högst upp! det är typ lagets logga.
 
vi satt högt upp men vi hade fett bra platser ändå, man såg allt och hade finfin utsikt.
 
 
btw: vårt lag vann! glömde visst skriva det x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0