Lake St Clair

Idag vaknade jag ganska sent eftersom jag var astrött och gick och la mig sent igår. Igårkväll kollade vi förresten på Inception! Vi har pratat om massa filmer rätt mycket och kollat massa trailers, typ skräckfilmer som Daan hittat och läskiga saker som jag kommer på att jag har sett (typ the children karro!) och Denise har börjat med en lista nu där vi skriver ner alla filmer och serier som vi kommer på att vi ska titta på! Naturligtvis står Supernatural med.
 
Men det var inte det jag skulle skriva egentligen, utan om idag. Idag tog vi nämligen bilen till Lake St Clair som är den närmaste sjön här. Jag trodde den skulle vara pytteliten men den var asstor, man såg inte till andra sidan, där Kanada låg btw. Sjön hade en strand och ett poolområde och sen var det någon särskild...utställning eller vad man ska kalla det idag då folk var klädda i gammeldagskläder och visade upp olika pälsar, silver m.m. Några pratade lite om historia och visade hur man skulle skjuta en kanon. Sen på hemvägen åkte vi igenom ett bostadsområde nära sjön där alla hade båtar och fett fina hus tycker jag, det kändes som östkusten i usa.
 
en del av sjön. det syns inte på den här bilden men det var jättemånga segelbåtar och en del vattenskotrar där.
 
ett av alla utställningstält som fanns.
 
en tant som instruerade hur man skulle skjuta kanon. sen när hon skjöt skulle alla hålla händerna som en mur framför öronen och öppna munnen så att det inte blev så högt tryck, men jag vet inte om det behövdes egentligen, det var inte en jättestor kanon direkt...
 
 
jag blundar på ungefär hälften av alla bilder som tas på mig... daan ville va tjejen förresten.
 
asrolig vattenlekplats där barn kunde springa runt och spruta massa vatten på varandra.
 
 
stranden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0