min dag hittills

Hejsan! Nu sitter jag i vardagsrummet här hemma. Idag var jag tvungen att gå upp klockan sju för att vi skulle registrera mig på skolan. Vi fick stå i lite olika köer och sen fick jag mitt schema och skåp. Kan visa en bild på mitt schemat när jag får det online. Sen fick jag mina skolböcker i psykologi, franska och government. Denise visade mig runt i skolan och jag försökte följa med på en karta som jag fått, det var svårt x). Sen försökte jag öppna mitt skåp men jag har inte riktigt hajjat det där med kodlås än så det gick sådär...
 
När vi kom hem sov Daan och Faith, min 'värdkusin' som är åtta år och bor här just nu, och Denise gick och la sig igen så jag gick en promenad i området och bort till en stor kyrkogård som ligger här i närheten. Den har massa olika gångstigar och ska tydligen vara bra att jogga på så det ska jag göra nån gång snart! Sen åt jag frukot, idag en ostbagel, vilket är min nya favorit, med philadelphiaost på.
 
Sen satt vi ute på altanen, jag läste ut min svenska bok så nu har jag inget mer svenskt att läsa. Faith visade tusentals youtubefilmer på svampbob vilket hon även gjorde igår, nu kan jag typ alla sånger som nånsin sjungits i Svampbob xD. Juste apropå igår så spelade vi ett kul spel på kvällen som hette "Five crowns" om jag minns rätt. Man hade en asfet kortlek med dom vanliga färgerna + stjärnor och så skulle man samla triss/stegar och samla poäng på olika sätt, det var kul!
 
Sen idag åkte vi och lämnade Daan på hans träning och efter det åkte jag, Denise och Faith till Walmart där jag köpte krämer och sånt som jag behövde. På hemvägen var vi rätt hungriga så vi åkte till Tacobells drive through och köpte nachos som vi sedan åt i bilen när Denise sprang och gjorde nått ärende. Juste jag testade drickan mtn dew som jag aldrig har testat förut men som jag pratade med Denise om tidigare idag, den är fett god! Lite som en blandning av sprite och lemonad typ.
 
Snart ska jag åka till min cross countryträning och träna i en och en halv timme. Sen ikväll ska jag, Daan och Denise åka till en fonduerestaurang som Denise har bokat bord på, det ska bli kul!
 
Pjuh vad långt det blir när jag ska skriva allt jag gör... Vet inte hur intressant det blir att läsa dock, hehe. Jaja, här är iallafall några bilder från igår och idag:
 
Faith som kollar på svampbobfilmer på min dator. Hon är alltså dotter till Denise bror Jeff. Dom bor typ 10 minuter härifrån.
 
Daan fick i uppdrag att klippa gräset.
 
en av alla asrandom 'trottoarer' som jag hittade imorse på min promenad. helt plötsligt tar dom liksom slut och så måste man gå i gräset, på vägen eller byta sida om det finns nån på andra sidan. Den här stan är inte riktigt gjort att promenera i..
 
en del av kyrkogården. den ser helt tom ut för alla gravstenar är liggande istället för stående som i sverige. om nån bryr sig och kyrkogårdskillnaderna mellan sverige och usa liksom..hehe.
 

gäss! dom är fett stora här. jag kallade dom nyss för 'many gooses' istället för gees (stavning?) som det tydligen heter, då skrattade Faith.
 
jätteamerikanskt hus!
 
 
min gata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0