New York

Okej. ÄNTLIGEN har jag internet på min dator. Yaaay. Jag tvingade nämligen iväg mamma (igen) till Starbucks. Idag är sista dagen i New York, imorgon mitt på dagen flyger jag inrikes till Detroit. Det ska bli så spännande att komma dit, träffa min familj och få se hur allt ser ut! Jag är fett taggad, fast det känns lite läskigt också eftersom jag ju ska bo där nästan ett helt ÅR.
 
Nu när jag har internet kan jag ju berätta lite om vad vi har gjort dom senaste dagarna... Som sagt lämnade vi hemma i tisdags morse. Jag hade sagt hejdå till mina vänner tidigare och min familj, eller ja pappa, Hedda och Max, följde med till flygplatsen där dom vinkade av mig utanför... Det var lite sorgligt. Sen på flygplatsen var det jättemånga utbytesstudenter märkte jag, eftersom organisationen Explorius åkte iväg då. Där träffade jag blandannat en kille från min skola som åkte med dom. Här i New York har vi gjort massa saker som jag känner att det kommer bli väldigt tråkigt att rabbla upp upp och ner såhär, men blandannat har vi vart uppe i empire state building, gått över brooklyn bridge och varit i brooklyn vilket var jättemysigt, shoppat en hel del (fast jag egentligen inte skulle köpa något på grund av vikten...min väska vägde lite över 23 redan på arlanda.), ätit på massa mysiga och coola restauranger, promenerat på upper east side (där det kändes som att nate skulle komma utspringande från nån port när som helst!) och mycket, mycket mer!
 
Känns ganska lagom att vara här i fem dagar, mina fötter är rätt döda nu. Det var lite kul igår(det var hemskt), då hade jag uggs på mig eftersom jag fått skavsår av alla andra skor, och vi promenerade massa i Brooklyn under gassande sol. Det blev sjukt varmt!! Jag fick lite panik och sprang in i en lågprisaffär (vilken var jätterolig eftersom dom hade så mycket olika asbilliga saker!) och köpte ett par fula silverblingblingflipflops för 35 kr som jag gick runt i resten av dagen, halleluja för dom säger jag bara!
 
Ikväll ska vi på en restaurang i Central Park som heter The Boathouse, den ska tydligen vara bra. Sen börjar det väl bli dags att samla ihop sakerna jag köpt och försöka packa om lite i min väska... Jag har iallafall köpt en ryggsäck som jag ska ha handväska, den väskan jag hade på hitvägen var hemsk eftersom den var så tung och svår att bära..
 
Här kommer lite foton från dom senaste dagarna. Och fler kommer nästa gång jag får internet!
 
jag i bilen påväg till arlanda, gaaanska pirrig i magen.
 
asfin utsikt över Grönland från planet!
 
jag framme på Newark. Inte ens efter en flygresa på drygt 8 timmar kunde jag riktigt fatta att jag var i usa.. Här står jag och mamma i kö i väntan på en taxi.
 
vårt hotellrum!
 
kändes lite som ett måste att fota den här statyn. den ligger väldigt nära vårt hotell.
 
starbucks....det här isteet känns det som att alla går runt och dricker här. säkert för att det är alldeles för varmt  för kaffe.
 
central park! jag joggade här för några dagar sen, aslökigt för det var verkligen jättevarmt. Och idag gick jag och mamma en promenad här upp till sjön för att kolla på den, då ösregnade det..
 
jag försökte va cool och ta en 'äkta new york-bild'. Jag tycker den blev lite cool.
 

5th avenue. Här har vi gått måånga gånger under dom här dagarna. Det är nästan alltid sjukt mycket folk, utom kanske på morgonen då.
 
en lindtaffär! jag säger bara mums.
 
jag köpte lite godis.. dom här är fett goda! choklad med jordnötssmör i. och jag som trodde att jag inte gillade jordnötter...
 
vet inte riktigt vad jag ska skriva på den här bilden. så här ser det ut för er som inte vet iafl ;)
 
jag, lite rädd, i entrén till empire state building. lite rädd eftersom jag ju är liiite rädd för hissar efter en incident i Nice tidigare i somras... Men det gick bra iafl och nu har vi åkt fett mycket hiss så jag är inte lika rädd längre!
 
verkligen jättefin utsikt däruppifrån.
 
jag igen. 
 
vi är sjukt nyttiga här!!
 
times square, i förrgår tror jag. Det regnade jättemycket när vi var där men det var coolt ändå. I hörnet sephora där mamma handlade lite. aprpoå affärer är alla verkligen sjukt trevliga här! i flera affärer har expediterna kommit fram och pratat och frågat om dom ska bära ens kassar medan man tirttar runt och frågat om jag vill ha lite vatten medans man shoppar. hur ofta händer det i sverige liksom?
 
underbart. dock avstod jag från att köpa m&ms till mig själv eftersom jag räknar med att jag kommer äta gaanska mycket godis under det här året ändå..
 
Okej nu orkar jag inte lägga upp fler bilder just nu, men så ni vet har jag det jättebra när i new york iallafall! På återseende ;).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0