pjuh första 5k racet avklarat

Wehååå nu är jag hemma efter mitt första meet och 5k race! Det känns jättebra även om jag trodde att jag aldrig skulle sluta svettas där ett tag.. Lite efter sju tog laget en skolbuss till en stad som heter Marine City där vi skulle springa. Även killarnas cross country-lag var med och det var asweird för deras coach hade sagt till dom att dom inte fick prata med oss tjejer så när en tjej ropade typ hejsan hur är det lycka till ungefär till en kille var han tvungen att ignorera henne!
 
Det var två olika races, det första var varisty där fyra tjejer i laget sprang, Rachel, Natalie, Tara och Alyssa. Rachel kom på tredjeplats och alla var bland dom trettio bästa så dom var asbra. Jag sprang med två andra i andra loppet, junior varsity, eftersom man inte behövde springa lika snabbt då. Själva racet gick bra, jag sprang rätt snabbt i början och höll lite på att dö på några raksträckor i solen (det blev sjukt varmt!!) men jag sprang hela tiden och klarade mig under 30 min iafl så jag är jättenöjd!
 
Vårt lag består just nu av 11 tjejer tror jag, jag tror att en ny ska börja i början på nästa vecka också. Laget har bara en senior och de flesta är juniors, så jag är bland dom äldsta. (Heh hoppas nån kommer ha lunch samtidigt som jag första dagen...) Men det är kul att laget är litet eftersom det blir lättare att lära känna alla vilket är kul för dom är verkligen jättegulliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0