Texas Road House

Igårkväll var jag, Denise, Daan och Denise pappa Dennis på en restaurang här i närheten som heter Texas Road House (eller kanske Roadhouse vet inte riktigt). Det var verkligen hur amerikanskt som helst! När man kom in var det ganska mörkt och musik på och överallt på golvet låg jordnötsskal eftersom dom hade stora tunnor med jordnötter i skal överallt som man kunde äta och sen slängde man skalet på golvet. Restaurangen hade bås där man satt, såklart med sånna där plastlåtsatsskinndynor som dom har överallt här -.-. Stället påminde rätt mycket om texas longhorn och jag åt en asgod stek med pommes frites till! Jag försökte förklara vad vi brukar äta till steak här i sverige ibland (bernaiasesås) men det gick rätt dåligt, hur tusan säger man det ordet på engelska? :o
 
Sen åkte vi till ett känt glasställe typ 5 min därifrån (vi tar verkligen bilen överallt här) där vi köpte jättegod glass till efterrätt. Jag tog en med vaniljsmak doppad i chokladsås, det var mums. God glass är tydligen ganska ovanligt här så dom bra glasställerna är jättepopulära. Det vi var på hade en aslång kö där man stod och köade som till en bergochdalbana ni vet med sånna där stängsel x). Men det var värt väntan!
 
Dennis och Denise på restaurangen. Ganska roligt att dom heter nästan samma sak tycker jag. Visst är dom rätt lika förresten?
 
Erma's där vi köpte glass. Eller custard hette det, det är lite som mjukglass typ.
 
min custard!

Kommentarer
Postat av: Louise

TEXAS ROADHOUSE!!! Åååh vad jag saknar USA galet!! Sitter i skolan nu... Men så har jag ju din blogg att läsa som gör min dag så mycket bättre :)))

2012-08-27 @ 11:10:32
Postat av: Anna

Kanadaaaaa! coolt :)

2012-08-28 @ 00:17:59
URL: http://annaincanada.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0