family weekend and trip to Frankenmuth

Förra skolveckan gick verkligen jättesnabbt! Jag tyckte det kändes jättesegt måndagmorgon att gå till skolan eftersom jag bra varit i skolan 5 dar dom senaste två veckorna och vant mig vid att va ledig, men när jag väl kom dit gick det som fina fisken och veckan var allmänt bra.
 
I princip hela helgen spenderade jag med att göra olika saker med min familj. För fredagen hade Denise gjort upp planer, då åkte vi till south of Detroit där en av hennes bästa vänner och på sätt och vis släkting(...) bor. Hon hade ett house party med en tjej som var där och sålde väskor, neccesärer etc. Jag och Denise tittade runt, Denise shoppade och sen hängde jag med Daan, Ruud, pappan i familjen och deras två tonårsbarn, en kille och en tjej, som var i vår ålder ungefär. Det var najs, vi chillade i deras källare och pratade massa om skillnader mellan våra länder och usa osv. och så kollade vi lite på football ofc ;).
 
Sen på lördagen åkte jag, Denise och Keta tidigit på morgonen till en mom to mom sale (typ loppisliknande där mammor säljer sina barns utväxta kläder, handgjorda smycken etc.) på ett college som hette baker college. Det var kul att hjälpa till där och vistas i collegemiljö(lol) och så men jag lite jobbigt eftersom vi inte hann sova så mycket på natten.
 
Sen åkte jag hem och tog en tretimmarsnap i eftermiddagen x) hehe, standard för mig... På kvällen skulle jag, Emily och daan gå och se skyfall men emily kunde tillslut inte så jag, daan och ruud gick istället. Det var första gången jag gick på amerikansk bio! Filmen var jättebra tycker jag också, och vi såg den på imax som det heter vilket är typ en mycket bättre skärm som gjorde att allt såg jättesnyggt ut. Hehe en kul grej också var att jag råkade spilla salt and vinegar-pulver över alla daans popcorn x) Han var inte glad alls för det.
 
På söndagen fortsatte vi med helgens familjeplaner genom att gå upp relativit tidigt och ta en road trip upp till staden Frankenmuth i norra (typ mitten men norra för oss som bor i södra liksom) Michigan. Det är en tysk stad, skrev lite om den innan eftersom vi bodde där under widow's weekend, men nu var vi där för att se staden och så mer än för att shoppa. Vi åt lunch på en mumsig restarang (jag åt schnitzel) där alla rätter var på tyska, vandrade runt i staden och kikade i små unika affärer bl.a en ostaffär vilket tydligen är ovanligt här i amerikat, köpte fudge medmera. Sen cruisade vi över till staden saginaw eftersom jag och daan ville vara med i en hand turkey competition som yfu hade anordnat där man kunde vinna presentkort om man gjorde en handturkey(bild nedan)! Hahaha det var så kul, för häromdagen efter skolan satt vi och pysslade med dom där jäkla kalkonerna och jag gjorde min jätteglittrig och var klar efter max en halvtimme medans daan satt med sin i fyra timmar! 
 
I Frankenmuth gick vi också till en jätteenorm JULaffär som seriöst hade julpynt av alla möjliga slag! Dom hade liksom en sektion bara med SVENSKA grejer. Jag köpte en michigankula som jag ska ta med till sverige nästa år och denise köpte lite svenskt att hänga i granen!
 
Pjuh nu har jag skrivit värsta fetlånga texten ju.. Jaja, jag hade en jättebra helg iallafall ska ni veta! Ska försöka blogga lite oftare kanske, eller ja, jag är väl glad att jag har så mycket annat för mig att jag inte har tid att blogga var eviga dag liksom, men ska skriva om lite tankar och sånt snart när jag har tid ;). Hoppas ni har det bra hemma i sverige och också ni andra kära vänner ute i världens alla hörn, love u. xxx
 
juste hittade den här bilden på min dator. den är från några dagr efetr thanksgiving då vårt wish bone some vi hittat i klakonen hade torkat. enligt tradition ska man sätta sig under ett bord och bryta det och den som får den längsta bendelen vinner och får önska sig något! jag vann så vi får väl se om min önskan slår in snart...
 
min superballa kalkon! kände mig extrekt kreativ när jag gjorde den kan jag säga ;)
 
någon jobbade hårt med sin...
 
men måste erkänna att han gjorde ett rätt så bra jobb.
 
entrén till julaffären bronner's. den har öppet 361 dagar om året så här kan man köpa julpynt och träffa tomten även i juli-augusti. only in ameirca säger jag bara.
 
en del av hejdåskylten, där det stod på SVENSKA. jag ahr blivit värsta patrioten här borta, älskar allt som har med sverige att göra och låter alla veta så fort det är en svensk sång på radion, skådelspelare, mat, talessätt osv. insett att jag älskar mitt hemland här borta!
 
at bronner's. fullt ös medvetslös på julevis eller vad säger ni? aporpå bilden, en sjukt bra grej här är att ungefär alla affärer har restrooms så man kan ta en liten toapaus fall man råkar behöva det under shoppingen,
 
lite ornaments sorterade efter färger bara.
 
<3
 
ja men förstår ni, jag hittar svenskt julpynt och måste plötsligt ta KORT med det. vad händer här egentligen, jag trodde att jag inte gillade sverige?
 
daan, denise, ruud och dennis!
 
frankenmuth bavarian inn, stället vi åt lunch/middag på i frankenmuth. serivitriserna hade btw sånna där tyska kläder, oktober fest typ, med flätor och killarna hade shorts och hängslen och hattar och grejer.
 
min mat! schnitzels var väl inget speciellt men potatisgrejerna, breaded med mashed potatoes inside, var gudomliga!
 
hittade en ost som vi chillade lite med.
 
tog inte kort på det men dom hade tillochmed CHOKLADOST! smakade lite speciellt.
 
kille som gjorde färsk fudge. fick provsmaka varm fudge direkt på fingret, det var underbart gott.
 
 
Det var min helg det!

Kommentarer
Postat av: karro

haha älskar att man ser på vissa ställen hur du skrivit och vad ska man säga typ översatt från engelska för man säger inte så på svenska. btw såna där julaffärer såg jag i typ carmel och solvang, den danska småstan, också! dom var iförsig jättesmå men kändes lite skumt att gå runt på semester i juli och gå förbi julaffärer hehe. (en hade btw svenska flaggor i en minigran i skyltfönstret!) (en annan hade röda chilifrukter)

2012-12-04 @ 17:12:22
Postat av: mamma

Snyggt julpynt!

2012-12-04 @ 20:27:58
Postat av: maggggan

hahahaha creepy smile på the fudgeguy!! xD

2012-12-06 @ 15:05:09
URL: http://desdemona.se
Postat av: Anonym

Hej, kan börja med att säga att du har en grym blogg! Jag undrar bara vilka din värdfamilj består av? du kanske ha skrivit det en annan gång, men jag måste ha total missat det? haha! Du verkar ha det otroligt bra, och jag hoppas att jag också får det nästa år när det är min tur! ha det så bra!

2012-12-06 @ 21:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0