heeyy wazuuuup - Christmas baking!

Tjabbaaa. Hoppas ni har det bra där ni befinner er! Jag har det kalasbra här just nu. Fick ett brev från yfu häromdagen där det stod lite on den 'svacka' som många utbytesstudenter kommer ner i nu under vintern och runt julen iochmed att många längtar hem och så. Får väl se hur det går med det för mig. Kan säga att jag inte känner av det nu, men däremot börjar jag tycka att skolan är fett tråkig ibland. Samma gamla visa dag ut och dag in liksom. Jag har ju 6 klasser i skolan (psychology,french, english, government, drawing and graphic design), varje klass är ca en timme och mellan varje lektion har jag 6 min rast. Så går det på dag ut och dag in. För att inte nämna att jag måste gå upp kl 6.10 varje morgon! ;) Men jag ska verkligen inte klaga, för jag trivs bra här. Och det känns som att jag blir bättre och bättre vän med folk jag umgås med vilket också är roligt.
 
Mina helgplaner blev ändrade en del vilket ledde till att jag fick tid att sova ut ordentligt. Jag trodde inte att jag var såå trött men fast jag bara gick och la mig kl 1 på fredagkvällen vaknade jag inte först 1.30 i dagen. high school's exhausting, just saying ;).
 
Hela söndagen bakade vi julkakor med Denise mammas recept och hjälp. Det var jättekul att göra kakorna/bakverken och se hur amerikanerna bakar, för det var faktiskt ganska annorlunda från hur jag är van att göra saker, Vi gjorde fudge, en choklad/kokos/cracker bar, lemon bars, cornflakesgrejer, rum balls, cheesecake muffins och chocolate chip cookies. Mumsigt värre var det! :)
 
Fick en fråga här också av vilka min familj består av som jag täntke svara på: min familj består av mig, min värdmamma Denise, min värdpappa Ruud (dom är båda 42 år tror jag), min bror Daan som är en utbytesstudent från holland + våra tre weimarinerhundar natasha, asbak och raleigh. Ruud jobbar på ett kryssningsfartyg så han är borta 4 månader i sträck och sedan hemma 2 osv. Nu har han varit hemma ett tag, den 21 december åker han iväg igen. Precis innan jul vilket är lite sad men that's life. Denise har en JÄTTESTOR släkt också verkligen som vi spenderar en hel del tid med. Tro mig, jag försöker fortfarande själv fundera ut vem som är vem av alla släktingar... Juste en annan sak, Ruud kommer också från Holland, han flyttade hit när han och Denise gifte sig för 6 år sen ungefär! Så det är lite roligt att både han och daan är dutch, men dom får inte prata holländska så ofta här hemma..
 
Tack så jättemycket för era fina och roliga kommentarer också förresten! Dom är jättekul att få och gör det värt att fortsätta blogga :).
 
Denise gjorde pannkaks- och korvfrukost/brunch i söndags.
 
H som i Hanna ;)
 
våra finfina julstrumpor har hängts upp! min är den längst till vänster som ni ser. Här till vänster ser ni också ett hörn av världens bästa fotölj som jag älskar att sitta i!!
 
bakning i full gång! Förklädet från marimekko fick denise av hennes första utbytesstudent, tiia som bodde här förra året :).
 
hershey's peanut butteer kisses. a s g o d a
 
 
 
 
rum balls. också jättegoda. okej ALLT julgodis är ju gott här. (minus russin såklart.)
 
step 1
 
step 2
 
step 3 - volia! fina va?
 

Kommentarer
Postat av: k

"och så går det på" haha lol

2012-12-11 @ 15:39:24
URL: http://karolinalind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0