JULLOV <3 (presentation om sverige, ice skating, shopping etc.)

Igår fick jag tillslut jullov!! Kändes jättehärligt men kan samtidigt inte fatta att det regan är jullov och att julen är om bara några dagar :o. Lol måste erkänna att jag var liite nervös också inför 12-21-12, och det var jättemånga som inte gick till skolan pga det eftersom dom inte ville tillbringa sin sista dag i skolan men det gick ju bra trots allt ;).
 
Jag kunde verkligen inte va hemma på fredagen, för jag hade kommit överrens med tyskaläraren frau ...något om att jag + en annan utbytesstudent som heter linda och som kommer från tyskland skulle hålla presentationer + svara på frågor om våra länder i hennes klasser hela dagen. Jag satte ihop en liten presentation om sverige med bilder från stockholm, vrg, ikea/hm/volvo etc, swedish house mafia, spelade lite avicii + bjöd alla på djulgelvrål. Alltså jag skulle verkligen spelat in när folk åt dom för deras asikten såg så himla roliga ut, folk SPRANG liksom till papperskorgen. Så tillslut efter 4 lektioner sa läraren att nä nu får du ge godiset i slutet på lektionen istället för jag kan inte tillåta att fler lämnar mitt klassrum för alla behövde springa och dricka vatten från the drinking fountains x). Men det var jättekul och jag fick svara på hur många frågor som helst om Sverige, allt från vad vi pratade för språk till vad jag brukade göra på dagarna till om jag gillade lana del rey och var jag hade köpt mina byxor x). Var lite nervös innan på morgonen men det gick verkligen jättebra och var avslappnat och så och jag tror alla uppskattade det :).
 
Sen efter den dagen, jag var jättetrött efter att ha pratat konstant för klasser i 6 timmar, så tänkte jag att jag skulle va hemma och chilla och kolla på film på kvällen, men då smsade emily och frågade om vi ville göra något. Så hon, jag, Daan och hans kompis szabi went ice skating i en stad i närheten som heter mount clemens. Det var kul, vi åkte runt, köpte varmchoklad/läsk och träffade flera andra som vi kände. Själva skridskoåkningen var väl inte det bästa kanske, jag kände mig lite som bambi härochdär (ramlade dock inte) men blev alldeles utmattad och fick kramp i fötterna ett tag x). så jag och emily satte oss och kollade på ett tag och skvallrade och pratade killar och sånt.
 
Sen efter det gick vi till the movies för att se nån film, jag hade föreslagit the hobbit och alla var på så jag var jätteexcited för att jag äntligen skulle få se den men när vi kom fram såg vi att den bara gick i 3D och tydligen så haaaatade szabi 3d så då gick vi och såg en annan film istället som hette jack reacher och var en actionfilm. Det var en kul kväll!
 
Nu ska denise snart köra mig till the mall där jag ska möta upp regina (min kompis från mexico) och äntligen get my christmas shopping done... Alla är klara för jättelänge sen här men jag har liksom aldrig fått tillfälle att julhandla färdigt (senaste gången insåg jag att jag hade massa asbra rabattkuponger och började shoppa till mig själv istället..) men idag ska det minsann fixas! Ska bli kul att träffa regina också, har inte träffat henne på jättelänge verkligen.
 
puss och kramm alla där hemma, hoppas ni har det jättebra hemma i Sverige!!
 
idag ska jag julhandla bättre än förra gången..
 
häromveckan tog vi vår julkortsbild som ni skickats ut till nära och kära. alltså det var såå svårt att få alla hundarna (särskilt tasha) att sitta still samtidigt och samtidigt le och se glad ut...
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken härlig inblick i ditt amerikanska liv! Puss från hela familjen här hemma!

2012-12-22 @ 21:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0