Hawaii March 29-30th

Okej så idag var sista heldagen här på Hawaii, väldigt sorgligt jag vill aldrig åka härifrån. Vi vaknade runt 6.30 som vanligt, plockade på oss massa frukostmat. Istället för att gå ner till stranden gick vi idag ned till lobbyvåningen och satt vid ett bord under tak eftersom det regnade. Sen var det dags att ta på sig gympaskorna och påbörja dagens HAJK. Idag skulle vi nämligen bestiga diamond head, coolaste vulkanberget på hawaii. Jag och Erik gick och chillade, hamnade längst bak men det gjorde inte så mycket. Tog oss typ en timme att gå från hotellet til själva 'vandringsleden' där jag, erik och josephine gick upp tillsammans. haha, regina gick med springgruppen som sprang upp i värmen (det hade blivit väldigt soligt igen) medans vi andra tog det lite lugnare. Väl uppe, det tog oss inte särskilt lång tid att gå upp men varmt var det allt, var det väldigt vacker utsikt. Vi stod där uppe och kollade ut, tog massa kort och erik och ulrika tog även fram sina tjusiga svenska flaggor som dom hade med sig som vi tog kort med. Haha, svenskflaggorna var mycket mindre än alla andras, såg så roligt ut, menmen storleken spelar ju ingen roll liksom..
 
När vi kom ner igen åt vi shave ice vilket säljs på väldigt många ställen på hawaii, det är en kon med krossad is som dom häller fruktjuicer över så det blir som en glass typ, eller en slush.
 
På hemvägen kom bussen och hämtade upp oss så vi slapp gå.. Väl tillbaka på hotellet gick vi ut och köpte lunch från burger king. Sedan satt jag och josephine och pratade i gräset under en palm om allt mellan himmel och jord vilket var väldigt trevligt. Sen gick vi tillbaka till hotellet, duschade och gjorde oss finfina inför kvällens hawaiianska fest, en luau. På luaun gick vi runt och kollade på lite shower, lärde oss att göra arm- och halsband av hawaiiblommor, åt buffémiddag, dansade hula och hade det kul.
 
Efter luaun åkte vi tillbaka till hotellet, sista kvällen och allt, så ledarna höll små tal om veckan och jag blev alldeles ledsen för att det snart skulle bli dags att åka hem. Efter det satt vi och pratade med massa olika människor runt hotellets pool och sen hängde jag med mina roomies + erik och erik  (efter en liten incident eller jag kanske ska kalla det rolig överraskning........höhö). En efter en somnade mina roomies medan jag kom på att jag kanske skulle börja packa. Vid 4 ringde alarmet eftersom josephines plan gick tidigt på morgonen så särskilt mycket sömn blev det inte.
 
När vi vinkat och kramat josephine hejdå hann vi med att sova två timmar till innan det var dags för sista frukosten i waikiki för den här gången. Vi åt nere på stranden, det var en väldigt ledsen stämning men samtidigt var alla glada över allt vi fått vara med om under veckan. Runt 9 på morgonen var det min tur att vinkas av och krama hejdå till alla, lite sorgligt var det allt men många kommer jag ju se igen! I sommar då jäklar ska jag åka till danmark och träffa josephine eller så kommer hon förbi mig på sin roadtrip. Jag vill verkligen fortsätta hålla kontakten med alla underbara människor som jag lärde känna den här veckan.
 
Kan sammanfatta veckan som en av de bästa veckorna i mitt liv. Jag som tänkte att jag skulle ta chansen att åka eftersom jag förmodligen aldrig skulle komma till hawaii igen eftersom det är så långt bort har helt ändrat inställning, jag MÅSTE tillbaka. Tills dess, hang loose och aloha och mahalo för den här veckan! xx
 
haha erik med hans lilla svenska flagga och monica från danmark med en något större flagga..
 
mikael från finland och can från norge/turkiet(lite oklart där..). notera regina och jag i bakgrunden haha, vet inte riktigt vem som tog den här bilden..
 
josephine och jag på toppen. jag fick hålla hårt i min nya hatt för det var väldigt blåsigt där.
 
 
 
det var grymmm utsikt
 
såg så coolt ut när man stod där och kollade ut över havet, det var horisont överallt så man såg den liksom...böjas. försökte ta kort på det
 
 
 
några av oss svenskar! josephine är halvsvensk som jag nämnde tidigare. och ja sen regina dårå..
 
efter hajkanden köpte vi shave ice
 
min med passionsfrukt och kokosnöt
 
 
från när jag och josephine åt lunch
 
sen var det dags för luaun!
 
 
 
supersöt bild på reginaa
 
 
från en av showerna under partyt
 
 
 
 
hulahuladansare. huladansen är inte bara skaka rumpa och höfterna typ, alla danser berättar en story med hjälp av olika rörelser med armar etc
 
 
alice från sverige, maria från brasilien (hon går på mina möten också!!) och....alltså jag kommer inte ihåg allas namn :s
 
 
 
sista frukosten
 
där jag åt världens godaste yoghurt!
 
flyget hem

Kommentarer
Postat av: Anonym

fett sad men size doesn't matter lol

2013-04-20 @ 19:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0