första skoldagen på nya terminen

Hej hopp! Snabb jag är som skriver två inlägg i rad bara sådär. wuut liksom. Nej men tänkte bara skriva lite snabbt, för idag var nämligen första skoldagen i nya terminen! Lite som first day of school over again med nya klasser, massa främlingar etc. men dock har jag ju lärt mig en hel del, som var jag ska sätta mig i klassrummet, vilka jag vill prata med, var alla klassrum ligger, om jag hinner gå på toa mellan två klasser (okej jobbar fortfarande på den) och sånt. och så känner jag ju mer människor så det var inte totalt främlingar i alla klasser som i början på septeber. Dom enda klasserna jag har kvar är engelska och franska, resten är nyttnyttnytt. Jättekul med nya klasser, hade blivit astrött på dom gamla eftersom det är samma visa varje dag (dock kommer jag sakna en del människor i mina gamla klasser..).
 
Dagens utmaning var helt otippat när det var dags för lunch. I min skola kan man ha antingen a,b eller c lunch och jag hade med mitt schema tilldelats c lunch vilket är efter 4th hour. Jag tyckte det var asnajs eftersom två av mina bästa vänner här bree och suha hade samma lunch och vi kunde sitta tillsammans och hitta fler vänner att sitta med och så. men sen visade det sig att suha inte var i skolan idag för att det var svinkallt (seriöst, om det hade varit 2 degrees kallare hade skolan stängt pga cold day men sån tur skulle vi naturligtvis inte ha) och bree var tvungen att byta till a lunch den här veckan. så jag ba eeeh WHAT för jag hade inte ens frågat nån annan kompis vilken lunch dom hade. Så för en stund tänkte jag att nä, synd hanna men det blir ingen lunch för dig idag, du har inga vänner och kan inte luncha (hehe jag är lite dramatisk av mig ibland) men sen som tur var träffade jag min gamla kompis tara från xc som hade samma lunch och som jag frågade om jag kunde ha lunch med så då satt jag med henne och hennes kompisar vilket var jättekul, jag och tara märkte efter en del prat att vi hade några grejer gemensamt som vi inte visste om varandra.... Det var min lilla utmaning för dagen det.
 
Här är mitt schema för vårterminen: 
 
nutrition vilket är som hemkunskap där man lagar mat, läraren är assoft också. sen franska som vanligt, sen jewelrymaking vilket verkar kul, har den klassen med suha också men seriöst, idag var jag sen till lektionen och killen bredvid mig(enda killen i klassen btw, as girly klass) lyssnade på musik jättehögt och tjejen mittemot mig KUNDE INTE PRATA ENGELSKA så jag bara satt där, hade askul del lektionen verkligen! imorgon är det bättre plats + sällskap av kompis som gäller.
sen har jag engelska med ms johnston again. hon är en jättecool lärare och så men jag gillade inte klassen jag hamnade i idag, känner ingen och jag vet inte...kändes inte lika 'mysig' som alla mina andra klasser menmen hoppas det blir bättre.
sen har jag human relations igen vilket är som en psykologiklass ungefär och sen andra semestern av graphics. Haha jag försökte ju undkomma den klassen iochmed att vi inte gjorde nått alls men sen var jag tvungen att ta den tillslut iafl eftersom dom flesta andra var fulla. men det är chill, jag kan göra mina läxor där (om jag mot förmodan skulle få nån) och människorna var rätt sköna, bättre än min förra graphicsklass faktiskt.
 
yup det är mitt schema det, första dagen idag och allt känns kul och jag är nöjd med det. vi får se hur länge det varar ;). xx
 

Kommentarer
Postat av: cecilia

Ja hade också min första dag på andra semestern idag!

2013-01-22 @ 23:53:12
Postat av: Emma

Hej! Jag håller på att skriva mitt värdfamiljsbrev nu så jag undrar om du har några tips angående det? Jag vet att man ska försöka skriva så ärligt som möjligt och vara sig själv men det är lite svårt att veta vad som är bäst att ta med... Vet du vad din värdfamilj gillade med ditt brev eller dina foton? Sen undrar jag om man kan skriva till exempel att man gärna skulle vilja ha värdsyskon (jag vill väldigt gärna ha det!) i brevet eller liksom hinta lite om det? Svara gärna, ha det bra! :)

2013-01-23 @ 19:01:26
URL: http://americaemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0