nyårsafton 2012

Gott nytt år alla!! Hoppas ni hade ett bra och festligt nyår! Min nyårsafton bestod av att först åka med Daan och Dennis (denise pappa)  till en travbana och spela på hästar. Det var roligt, jag har aldrig gjort det förut och jag tyckte det var lite komplicerat med odds och sånt så jag bettade på hästar beroende på vilken färg den var klädd i och beroende på om den hade ett roligt namn eller inte. Nummer 7 blev mitt favoritnummer, den hästen var alltid rosa nämligen. x) Det gick faktiskt bäst för mig, jag vann 9 dollar i ett race medan både daan och dennis förlorade pengar hehe.
 
Efter att vi spelat på hästar och så på kvällen åkte vi hem till Denise som hade tvn på, redo för nedräkningen från times square with the ball drop från new york. Det är tydligen tradition att kolla på det här (åtminstone om man har eastern time), så som vi svenskar kollar på den där gubben som ringer ut det gamla och in det nya på skansen ;). Vi skålade i champagne och önskade varandra nytt år. Hörde några få fyverkerier men såg inte ett enda vilket var lite tråkigt. Tydligen går en del ut här och skjuter sina pistoler i luften dock, enligt 'tradition'.
 
Jag visste inte riktigt hur jag skulle göra, för jag och mina kompisar bree och suha var bjudna på en rolig nyårsfest som vi skulle gå på, men det kändes som att jag skulle haft väldigt dåligt samvete om jag gick när Denise var hemma nu när ruud inte var det. Det var tråkigt att jag inte kunde följa med dom menmen, vi hade det mysigt hemma också och jag är glad att jag stannade hemma för tror jag skulle haft väldigt dåligt samvete annars eftersom vi ju bara har en nyårsafton tillsammans, min amerikanska familj och jag.
 
Juste, en asläskig grej hände i bilen upp till travstället. Mitt på 75, största motorvägen, såg vi världens bilolycka. En svart truck/jeep körde in i betonggrejen som delar vägen i två riktningar, slirade i snön och välte på något vis så att bilen vändes uppochner och 'rullade' runt i jättehög hastighet samtidigt som det skapades massa gnistor på vägen av metall mot asfalten... Det såg jätteläskigt ut. När bilen väl stannade (rättvänt igen) med krossade rutor såg vi att någon rörde sig där inne(det var 3 pers i bilen) och en anna bil stannade som jag antar ringde polis, ambulans etc. Alltså jag hoppas verkligen att dom i bilen överlevde, det såg otroligt läskigt ut och vi var så nära.
 
har jättedåliga bilder från kvällen för tog inte med min kamera så tfnen fick duga
 
häst nr 7 efter att den vunnit ett race, det jag vann pengar på. syns inte så jättebra på den här bilden men den har rosa klädsel iafl :P
 
 
daan och dennis
 
vinnarhästen two socks bye
 
gjorde mig 9 dollar rikare x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0