slutet av jullovet!

Hejsansvejsan! Hoppas ni haft en bra vecka +jullov var ni än är. Tänkte att jag skulle skriva om slutet av jullovet medan jag kommer ihåg vad jag gjorde..
 
På onsdagen åkte jag, Denise och Daan ner till Detroit för att gå på the henry ford musem. Ford är jättestort här iochmed bilindustrierna. Det här museumet har inte bara bilgrejer utan en stor del av usas historia generellt vilket var intressant. Förutom coola retrobilar lärde jag mig en del om gamla amerikanska presidenter, hur det var att leva på 50talet, vem som flög först jorden runt och lite sånt. Daan var asexcited för han är världens bilnörd medan jag mest tyckte att det var liite kul att vara där.
 
Sen en kväll hade jag filmkväll med bree och suha, vi köpte hem thaimat och kollade på en skäckfilm hemma hos bree. Komer inte exakt ihåg vad filmen hette men den var fett läskig. Juste, apropå filmer så fick jag äntligen gå och se the hobbit på lovet!!! Gick och såg den med daan och szabi en kväll och den var jättebra verkligen! Så kul att få se karaktärerna från the lord of the rings igen även om jag inte mindes exakt alla detaljer om vad som skulle hända i the hobbit eftersom det var så länge sen jag läste den (eller det kanske var du pappa som läste den för mig :))
 
Sen på..fredagen tror jag det var, träffade jag Regina och Rachel (rachel var värdsyster åt en tjej som heter marrhen och som kommer från tyskland men som nu har bytt familj). Vi åt middag på en jättegod restaurang som hette bd's mongolian barbcue. Man gick runt massa buffébord och fyllde en skål med massa råa saker som pasta, kyckling, räkor och grönsaker och sen 'lämnade man in den' till en av kockarna som wookade ihop allt till en jättegod rätt. Det var supergott verkligen (jag åt hela middagen med pinnar btw! just vet inte om ni vet det men i vanliga fall så äter amerikaner bara med en gaffel. ingen KNIV. jättejobbigt. fast jag går oftast och hämtar en kniv när vi äter middag fall inte jag dukat..men oj det var inte alls det här jag skulle skriva om nu är parentesen slut) iafl, det var jättekul att träffa regina och rachel, vi hade massor att prata om verkligen. Sen efter ett antal timmar så skjutsade rachel mig hem och så kollade jag på nån 70tals film med familjen.
 
btw både denise och daan har sett hur många filmer som helst så alltid när vi har diskussioner frågar dom 'och har du sett den här filmen? och den här? eller den här? du MÅSTE ju ha sett den här?? och jag ba nej,nej NEJ, och nää  inte den heller, hmm känner igen namnet lite.. Näääe förretsen det var visst inte den.  Fast sen när det kommer till musik är det jag som kan det mesta. Denise har jättebra musiksmak, gillar massa 80s rock och sånt som jag också älskar. och typ alltid i alla reklamfilmer på tv är det jag som kan all musik + känner igen låtar på radion och så ;).
 
Iafl, sen på lördagen träffade jag Bree och Suha igen. Suha kom och hämtade upp mig nån gång på dan och så åkte vi till köpcentrumet partridge creek där vi kollade på filmen texas chainsaw massacre (!!!!) med några killar som vi känner. Filmen var fett blodig och äcklig men inte alls så läskig som jag hade trott. haha det var kul dock för bree var jätterädd och totaldödade min arm/högra sida av min kropp i princip för att hon var så rädd. Sen efter det åkte vi hem till en av killarna och chilladeett tag innan dom skjutsade mig hemm för att jag hade lovat att vara hemma på kvällen med Dense. Då kollade vi på den gamla versionen av texas chainsaw massacre (med jessica biel) och den var faktiskt lite läskigare än den andra..
 
Sen på söndagen var jag asdeppig för att skolan skulle börja dagen efter. Eller okej, jag hade inget emot att skolan skulle börja för skolan är rätt chill + att jag inte behöver prestera bra, men jag hade fett med ångest eftersom jag skulle behöva gå upp kl 6.10AM igen efter att ha gått upp at noon varje dag på lovet... På söndagskvällen åkte vi över till keta och hennes familj och firade minijul med dom eftersom vi inte träffat dom på länge. Det var mysigt. Jag lekte också med massa barbies med hennes dotter kj vilket var kul, hade nästan glömt hur roligt det är att leka med baries ju.
 
jag i henry ford museumet. här är bussen vari en svart kvinna vägrade att flytta på sig från framdelen av bussen till längre bak även då det var lag på det. så sjuka + förtryckande (vet inte om det ens är ett ord på svenska) lagar människor har tvingats leva med i historien :/.
 
också från museumet
 
alltså hur rolig ser inte den här BILEN ut? x) skrattade högt när jag såg den, den är tydligen ultrasnabb men den ser så himlans rolig ut.
 
min favvo.
 
på vägen hem från muséet åkte vi igenom detroits förorter där det är rätt ghetto. det kryllar av gamla hus som är jätteslitna och övergivna där ingen längre bor. här är runt 8mile tror jag.
 
random bild men alltså, pastasås med vodkasmak! har vi det i sverige??
 
töntiga jag var ju tvungen att posera lite med såsen också.
 
från restaurangen bd's. på den här stora spisen eller vad man ska säga tillagar dom allas rätter. några av killarna kille posa lite också när dom såg att jag tänkte ta kort x).
 
rachel och jag
 
regina och jag
 
häromdagen köpte vi middag från klassikern white castle där dom har en slags minihamburgare som man äter. dom var lite udda men rätt så goda. här är en liiten hamburgerförpackning därifån.
 
ser jätteäckligt ut ser jag nu men var lite mörkt i bilen. för ja vi åt mittdag i bilen ;)
 
sen efter att vi vart över i denise gamla hus och städat stannade vi på seven eleven på vägen hem och köpte slurpees. det är som isläskmilkshakenågotsånt. min var mtn dew. mumsigt!
 
okej jättelångt och ostrukturerat inlägg men det var slutet på lovet det + lite vad jag gjort i veckan :). Hoppas ni har det bra allisammans!! xxx
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Äntligen lite uppdatering på bloggen! Kram!!!

2013-01-14 @ 19:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0