litet avslut

Nu är jag hemma i Sverige igen och har varit det i mer än en vecka. Känns jättekonstigt att vara tillbaka igen men jag måste erkänna att det går väldigt snabbt att gå tillbaka till 'gamla livet' fast jag såklart håller kontakten med usa också. Första känslan när jag kom tillbaka till sverige var att allt var så otroligt litet! Allt verkligen. Jämfört med usa,  bilarna, koppar, drickesglasen är ju pyttesmå. Sen är alla mycket snyggare här i sverige tycker jag, men väldigt mycket mer fixade och utseendefixerade också.
 
Det är så svårt att beskriva med ord allt jag varit med om under det här året men jag kan säga att jag har haft det hur bra som helst. Jag trodde jag skulld ha grymt mycket mer hemlängtan än jag faktiskt hade, även om jag vid några tillfällen saknade alla underbara vänner och familj. Jag känner att jag blivit bättre på att ta hand om mig själv men också vara mer omtänksam, caring, och bry mig om andra. Jag är hur tacksam som helst till framförallt mina svenska föräldrar som har gjort det här äventyret möjligt för mig. Utan er hade jag aldrig fått uppleva allt under det här året eller fått ett litet amerikanskt liv. Tack mormor och morfar för era fina brev, kort och stöd, farmfor och farfar för detsamma och alla andra som skickat brev eller liknande och alla er fina vänner som jag hållt kontakten med under året. Det har gjort mig jätteglad verkligen. Ni är bäst!
 
Nu kommer jag troligtvis inte skriva mer på den här bloggen, men vet vem, när jag i framtiden åker tillbaka och besöker mitt andra hem kanske det kommer upp ett eller två inlägg ;). Tack ni som kommenterat på min blogg och läst även om jag inte uppdaterat jätteofta. Ha det bra, hang loose och på återseende!
 
xxx
 
Hanna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0