osaka + st pattys dayyyy

Waduppp. Med mig är det rätt så bra, just nu sitter jag och chillar på min säng, försöker PLUGGA (känns nästan kul eftersom det behövs så sällan) eftersom jag måste ha ett fett engelskaprov på the great gatsby på fredag iochmed att jag åker till freakin HAWAIIIIIII på lördagmorgon!!!!! Så GALET TAGGAD. Kommer bli awesome, det vet jag bara.
 
Imorgon har vi early release i skolan vilket innebär att alla lektioner (dom är i vanliga fall mellan 59 och 63 min lr nått sånt)  är 10 min kortare så jag slutar en timme tidigare. Dom där 10 minuterna i varje klass får dagen att kännas så jäkla mycket kortare av nån anledning.
 
I fredags var jag bara hemma och chillade, hade inga planer alls, så jag och denise hyrde sista breaking dawn filmen och så kollade vi på den. Alltså twilight serien är ju för himla töntig tycker jag, men den var lite bra ändå. Sen på lördagen....Juste. Då åkte jag till the mall för att köpa lite grejer som jag var i behov av, bla lite saker för hawaii och nytt TE eftersom vi inte haft te hemma (okej lite olika tepåsar och sånt men ni tedrickare fattar väl) på evigheter. älska TEAVANA liksom. vi har inte det i sverige va?
 
Sen på lördagkvällen kom min kära vän Jillian + hennes pojkvän jeff och hämtade upp mig och daan och så åkte vi till en japansk restaurang som heter osaka där vi träffade en annan kompis kelsey, och åt middag. Anledningen var att jillian skulle fylla år (hon fyllde 18 igår). Det var verkligen en awesome restaurang, man satt som i en halvcirkel runt en stekhäll där en liten japan stod och lagade massa extremt god mat. har aldrig varit så mätt ungefär.
 
Sen åkte vi hem till jillian och åt cookie cake vilket är som en megastor chocolate chip cookie med frosting på som man skär bitar av. alltså ibland saknar jag fresh-heten i svensk mat men h e r r e g u d vad jag kommer sakna allt underbart onyttigt när jag lämnar mitt liv här.
 
Iafl, på söndagen var det st patrick's day vilket firas med buller och bong här i staterna. Det är nr 1 dagen att gå till barer och bli väldigt full i princip(om man är 21 dåråå). Vi klädde upp oss i grönt, jag hade på mig min enda gröna t-shirt, knähöga fuzzysocks etc. Vi åkte till två olika irländska barer som hade typisk irrländsk mat tydligen, tror aldrig jag ätit irländsk mat förut, men här åt vi corn beef, gryta etc. Fick även epp par cooola brillor från ett ölmärke (dom som denise har på sig på bilden nedan). Det var kul att uppleva st patricks day eftersom vi inte firar det så mycket i sverige. Det känns som att alla olika kulturer embracas så mycket här i usa iochmed att alla i princip har nått annat ursprung än amerikanskt, ingen är "helamerikan" eller vad man ska säga, man är fransk, polish, canadian osv.
 
några av bilderna är rätt så väldigt crappy som vanligt,, telefonen hänger ju liksom med lite oftare än kameran. men hawaii hörrniii då ska jag ta massvis av bilder!!
 
min fredagkväll i en bildd
 
på osaka efter att vi ätit. jag ser ju lite weird ut där i mitten i min långhet menmen..vad gör man inte för bloggen liksom.
 
 
 
 
 
 
alltså det syns kanske inte så bra på bilden men ALLA var klädda i grönt, hade grönt hår och så.
 
på en irländsk pub på st patricks day, vi fick grytan inbakad i ett bröd.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha det så bra på Hawaii!

2013-03-23 @ 13:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0