prom

Fredagen den 10 maj var det dags för prom! Stunden som alla amerikaner har sett fram emot sen dom var små barn och som jag sett massvis av highschool-filmer om. Hade en egen uppfattning om hur prom skulle vara, och givetvis var det långt ifrån vad jag hade föreställt mig, varken positivt eller negativt, bara annorlunda. Som tur var hade jag fått låna min kompis emilys klänning som hon hade hemma och inte skulle använda så jag slapp köpa en balklänning för flera hundratalsdollar, det är sjukt hur mycket tjejerna här spenderar på sina balklänningar. 
 
På promdagen behövde man bara gå i skolan de tre första lektionerna om man hade på sig sin promt-shirt som jag hade. Emily körde mig hem, jag åt lite snabbt och sen hämtade hon upp mig igen och så åkte vi till en salong och fick våra hår fixade. Jag gjorde en updo, egentligen ville jag bara ha håret ner och lockat typ men min klänning är alldeles öppen i ryggen så kände att jag var tvungen att ha det uppsatt.
 
Sen kom denise kusin doreen och hämtade upp mig och så åkte vi hem och så hjälpte hon mig med min sminkning. Var jätteglad att hon kunde hjälpa mig med det för jag suger på att sminka mig och ville inte betala massa mer för att få den gjord.
 
Några timmar innan balen började kom emily hit (hon var daans date.) och så tog vi tre lite foton innan denise skjutsade hem mig till min kompis bree där jag tog foton med min grupp och min kära date suha. Sen åkte vi till själva stället där balen hålls, en banketthall, där vi serverades mat i italienskt tema, dansade i några timmar samtidigt som man försökte att inte trampa sönder alla superfluffiga princessklänningar runt omkring en, tog kort med vänner som man träffade på där, tog roliga kort i en fotoautomat, kollade in vem som blev prom king and queen och fascinerades över hur galet stora och puffiga klänningar folk hade.
 
Sen åkte jag, suha, bree och hennes pojkvän mike (dom har gjort slut nu..) hem till mike eftersom han skulle ha fest där efter prom. Vi var där och hängde med roliga människor och hade det väldigt kul som vanligt. Sen nån gång under natten åkte vi hem till bree där jag, suha och jen sov över.
 
Prom night var en jättekul kväll allt som allt även om jag måste säga att själva balen var överskattad, jag hade roligare innan då man klädde upp sig så mycket och tog kort med vänner och sen efter på festen!!
 
 
med emilys klänning ser ni liite av vad jag menar med puffiga och fluffiga megaklänningar, men jag lovar dom flesta hade mycket större klänningar med ännu mer fluff i...
 
 
 
 
 
tjejerna i min grupp + jen som var där för foton bara
 
jag har typ inga bilder på hela gruppen med killarna eftersom jag kom dit sent och suha ju var min date
 
 
bästa vänner här. gud vad olika vi tre är när jag tänker på det!
 
denise och doreen som hjälpte mig med sminkningen
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg dotter man har!!

2013-05-26 @ 21:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0