helgen 9 november-11 november

I fredagskväll träffade jag Regina, min kompis från mexico. Hon bor ca 20 min norrut och hade precis bytt värdfamilj så vår plan var att jag skulle komma hem till henne så vi kunde ha filmkväll och prata men sen smsade hon och sa att hennes vfamilj skulle till en restaurang som heter outback steakhouse där jag åt en jättegod steak till middag! Hennes familj var supergullig och jag är verkligen glad för hennes skull att hon har bytt familj från den mysko familj hon bodde i innan...
 
Sen åkte vi hem till Regina och kollade på filmen the sixth sense vilken var jättebra! Jag hade aldrig sett den innan och hade tagit med mig en hög med filmer som denise valt ut (hon älskar film) så att vi hade lite att välja på och regina hade sett den inna  och sa att den var jättebra och ville se den igen. Och den var fett bra!!! När slutet kom och man fattade.
 
Sen på lördagen hade familjen bestämt att vi skulle åka till ett slottliknande ställe som hette meadow brook hall och gå en guidad tur. Vi blev lite sena till turen vi tänkt ta (vi är alltid sena, med denise tar saker alltid ca 30 min längre tid än planerat) så vi åkte till ett outlet mall innan som var fett coolt! Dom hade en outdoor sports affär som hade massa uppstoppande djur och levande ankor, fiskar och vattenfall i den!! Där åt vi yeros till lunch vilket tydligen är någon slags grekisk pita/kebabliknande grej som var asgod! Sen var på på den guidade turen och var lite kulturella.
 
På kvällen kom Denise bästa komis Keta hem till oss med sin familj och åt chinese food här eftersom vi skulle fira ketas födelsedag som var för nån vecka sen. keta + familj är samma personer som vi gick trick or treat med också btw. Sen kollade vi på snl (saturday night live) som vi gör när vi är hemma på lördagskvällarna.
 
Idag, söndag, åkte vi över till Denise gamla hus där hon bodde förut i och som hon i nuläget hyr ut. Hennes renter hade precis flyttat ut och lämnat det jättestökigt och smutsigt och asäckligt med massa djurhår överallt så vi städade i drygt tre timmar (jag damsög hela tiden....). Vi åt ingen mat så både jag och daan var helt döda efteråt och ashungriga.
 
Då var det passande att vi hade planerat en släktmiddag här hos oss på kvällen så när vi kom hem var Denise mamma Jackie här och lagade massa god mat! Liz, Jeff (Denise bror) och deras barn faith och josh kom hit, samt dennis (denise pappa), jackie då, och så vi fem (med ruuds pappa som hälsar på för tillfället). Det var en trevlig middag! Och till efterrätt hade vi frozen cake, glasstårta typ, för att fira denise och ruuds födelsedagar som båda var tidigare i höstas!
 
Nu har vi precis kollat på once upon a time här hemma och snart börjar den bästa serien, 666 park avenue, wohoo. Sen börjar skolan och en ny vecka imorgon... Känns inte så tråkigt alls faktiskt för på fredag får jag va ledig eftersom jag, denise och keta ska åka upp och shoppa fredag/lördag i ett outletmall + bo på hotell där eftersom det är något som heter widow's weekebnd och därmed asbilliga priser!! Är jättetaggad inför det!
 
Nu ska jag hoppa in i duschen så jag hinner ducha innan showen börjar. Hoppas ni har det bra kära vänner och familj!!
 
 
liten grizzlybjörn bara
 
ankor i affären
 
vattenfall!
 
pappa dom hade massa fiskespön och jag hittade ett rosa!! då tänkte jag på dig, det skulle du kunna få mig att fiska massor med :p
 
yeros! dom var jättegoda verkligen
 
 
meadow brook hall
 
 
 
 
keta!
 
ketas barn fick inte plats vid bordet x)
 
cheesecaketårta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0