widow's weekend!

För några timmar sedan kom jag, Denise och våra massor av shoppingkassar hem efter att ha droppat av Keta och spenderat helgen med att shoppa uppe på ett outlet mall som heter birchrun. Denna helgen hade det här köpcentret enorma reor, allt på grund av att the deer season startade i veckan och att tanken/traditionen då är att männe åker up north och jagar medan kvinnorna shoppar, därav widow's weekend (egentligen deer widow's weekend).
 
Vi hade det jättekul däruppe kan jag säga! Jag, Denise och Keta körde upp igår morse/förmiddag ca en timme för att kolla till mallet. Vi började shoppa massor och hann en hel del även om det kändes som att tiden gick assnabbt, jag han bara köpa en grej! På fredagen var det mycket lugnare än på lördagen eftersom dom flesta kommer upp då när dom får helg och därför gick vi till dom mer populära affärerna som coach (jättepopulärt väskmärke här), aeropostale, old navy etc på fredagen. Vi gick även på en välkomstfest runt 6tiden där ett asrandom band spelade och dom lottade ut massor av presenter.
 
Sen fortsatte vi shoppa till lite efter nio då affärerna stängde. Vid det laget var jag alldeles matt och illamående för att jag var så trött och inte hade ätit sedan på förmiddagen då vi stannade till på taco bell på vägen upp. Vi åkte till vårt hotell som låg i den 'tyska' byn Frankenmuth vilken är en liten stad i michigan där allt ser tyskt ut, massa småaffärer, maten etc. och dom gör sin egen öl. Vi åt middag på en najs restaurang där jag åt en olivcheeseburgare!
 
Sen kom natten...hehe det var HEMSK! Haha nej men grejen var att jag var jättetrött och Denise SNARKADE så extremt mycket så jag kunde verkligen inte sova, tror jag sov ungefär en timme under hela natten tills Denise väckte oss klockan 6 på morgonen eftersom vi skulle ut och köa för att få extra rabatter och skrapkort med vinster i vissa affärer (sjukt satsigt jag vet). Vi köade till en affär som heter VF men jag vann inget..Keta vann 10 dollar dock!
 
Sen shoppade vi hela dagen tills jag trodde jag skulle svimma och jag och keta var vrålhungriga. Jag köpte massa fina grejer faktiskt, bla TVÅ par RAYBANS!!!! Det var en aaaasbra deal där man fick ett par på köpet av massa som var på rea och jag ville verkligen ha ett par nya solglasögon eftersom jag tappade mina i havet i somras när vi seglade och jag bara hade mina gröna här.
 
Här är lite bilden från widow's weekend:
 
restaurangen vi åt middag på igårkväll. den ska va tysk och kändes faktiskt ganska ickeamerikansk!
 
morgonhimlen imorse när vi var påväg för att ställa oss och köa. lite innan 7am
 
jag i kö på morgonen! varm choklad gjorde att jag inte förfrös.
 
keta och denise i kö.
 
Keta och Denise under välkomstfesten när vi lyssnade på en som delade ut priser.
 
lite människor i kön. det här var utanför affären VF, alla 300 första tror jag det var fick ett skrapkort.
 
min lunch i bilen hem. hela bilen var fylld av kassar och jag hittade den här skokartongen och ba eh kan jag ta den här spom bord?? till keta för det var verkligen grejer överrallt x).
 
bredvid mig i baksätet
 
i bilen påvägen hem
 
mina inköp:
 
ralph lauren-keps. köpte den hur billigt som helst
 
 
 
mina kära raybans!!! var helt säker på att jag skulle köpa wayfarers men sen provade jag dom här....diggar dom SKARPT.
 
mina andra solglasögon! älskar dom också!!
 
 
uggsliknande boots som jag köpte från aeropostale.
 
 
första och coolaste saken, en star wars-tshirt!
 
 
mjukisbrallor. känner att jag inte kan ha för många här, är ju i princip det enda jag går runt i...
 
världens bästa jenasliknande brallor som är jätteblå. dom är så himla stretchiga så det känns som att gå runt i tajts!
 
yogapants från vf!
 

Kommentarer
Postat av: karroooooo

ååh den där stan låter som solvang där vi bodde två nätter i kalifornien. det var en dansk stad och allt var jättepittoreskt och allt hette nåt med "danish" fast jag tyckte allt såg typ schweiziskt :P

och får jag bara säga heeeeeeeh kan jag få typ allt du köpt? jag vill också ha en ralph lauren keps :( och star wars tröjan och mössan och solglasögonen <3

2012-11-18 @ 18:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0