Halloween Party and Cedar Point!!

Hejsan! I lördags frågade min kompis Regina som är en utbytesstudent från mexico mig om jag ville följa med på ett halloween party med hennes familj på kvällen. Jag hade inga särskilda planer så jag följde glatt med, utklädd till en nörd... Partyt var verkligen satsigt, direkt när vi kom dit tog en 'clown' emot oss och skickade in oss i ett hunted house som dom hade i trädgården (!!). Där inne gick man som i en labyrint och massa läskiga figurer från filmer etc hoppade fram och skrämdes. Sen åt vi cupcakes och mat, hade en bonfire och pratade.
 
I söndags åkte familjen till nöjesparken cedar point i Ohio! Vi åkte hemifrån runt 9 på morgonen, stannade för frukost på mcdonalds och kom dit nån gång mellan tolv och ett. Jag kände mig som ett litet barn igen och sprang runt och var jätteexcited för alla åkattraktioner och lukten av nöjespark och sockervadd och allt som hör till barndomens besök på gröna lund och liseberg! (poetiskt va?) Några attraktioner var riktigt läskiga, bland annat the dragster där man satt i ett tåg och skjöts iväg i raketfart och sen åkte rakt upp i luften jättehögt och runt och ner igen. Det kändes fett sjukt när man sjköts iväg så fort och den var verkligen awesome!! Jag bröjade gråta lite i kön när jag såg en skylt där det såg att den inte alltid klarade sig hela vägen över 'böjen' utan gled ner igen och Denise sa att förra året så fastnade den på mitten (70-80 meter upp i luften) men som tur var hände det inte oss...
 
Vi gick i två spökhus, ett var som ett vaxkabinett och det andra hette insanity asylum eller något sånt och var fett läskigt med galna patienter som jagade en och sånt... Vi åt lunch på nått snabbmatsställe och fick fett kolla snobben-glas som vi fick gratis refills på hela dagen!
 
En sak som var annorlunda från sverige var köerna, här är det helt normalt att stå i kö till en bergochdalbana i över en timme, ibland två!! Jag trodde jag skulle dö ibland för att det kändes som så lång tid... för en 15 sek till 3 min ride liksom, men sen när man väl åkte så var det lätt värt det för det var verkligen underbara bergochdalbanor och attraktioner!
 
Parken stängde runt 9 men strax innan 9 gick en bergochdalbana sönder som vi köat till i över en timme, en av världens bästa bergochdalbanor tydligen, och vi satt och väntade i kön i nästan en timme till innan dom tillslut lagade den och vi fick åka med det världsberömda 'the millenium' x). Den var asrolig!!
 
Vi körde hem efter det, sov i bilen och kom hem nån gång vid 1am då det bara var att gå och lägga sig igen eftersom det var skooola dagen efter. Vi hade det verkligen jätteroligt där med bästa nöjesparken ever + att vi fick tid att umgås som en familj inklusive ruud för första gången sen han kom hem! :)
 
regina och jag
 
en random dinosaurie som jag insisterade på att fota vid entrén till parken.
 
 
denise utanför vår första ride, ett vikingaskepp!
 
 
 
den här åkte vi. den hade två sånna här gula stolpar som den åkte/gungade mellan så på ena sidan åkte man med ansiktet rakt ner mot marken, det var coolt!
 
cedar point är sponsrat av snoopy så han är lite överallt. haha alltså denise står så himla roligt med benen på den här bilden xD
 
 
som frittfall och uppskjutet i samma.
 
daan, ruud och denise framför the dragster! en av dom bästa bergochdalbanorna jag åkt! men fatta att den stannar mitt på toppen ibland!! :o
 
ruud, denise och jag! jag hade på mig denise hoodie med vårt d som i detroit för detroit tigers på.
 
en av träbergochdalbanorna där man racade i två tåg mot varandra.
 
 
vaxkabinettskräckhuset!
 
en av våra ascoola muggar! (fylld med mtn dew)
 
lunch
 
 
 
okej det räcker med snoopybilder nu va?
 
den andra träbergochdalbanan dom hade. tydligen världens största och längsta eller nått sånt.
 
 
klockan 7pm startades massa rökmaskiner och dom släppte ut massa monster som förföljde folk och skrämdes i parken eftersom det är halloweekends iochmed halloween nästa vecka! kusligt värre var det allt.
 
kvällen slutade inte bra alls....
 
jobbar lite på mitt dead face
 
dom här började jaga oss..
 
dimmigt värre
 
 
 
 
toppen på bergochdalbanan vi fick vänta så länge på i slutet. den var nog den bästa bergochdalbanan jag åkt!
 
hahaha xD
 
hejdå till cedar point ohio för den här gången :)
 
godnattiiis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0