homecoming weekend!!

I fredags hade min skola sitt homecoming game! På grund av det var det massa peppande hela skolveckan. Vhade spirit week vilket innebar att man skulle klä sig på olika sätt olika dagar för att stärka skolans skolspirit typ. Måndagen skulle alla seniors ha rött, tisdagen var sports day så då hade jag tights och min crosscountryjacka, onsdagen var pyjama day så då hade jag pyjamas och uggs på mig, torsdagen var wacky day så då såg jag 'galen' ut med blå tights, rosa shorts och allmänt udda kläder. Sen på fredagen skulle alla ha på sig något i skolans färger/kläder.
 
På fredagen hade jag ingen crosscountryträning dne här veckan heller, den här gången på grund av gamet. Jag tog bussen hem från skolan med Daan och sen på kvällen kom Bree och Suha och hämtade upp mig.Vi åkte hem till Bree och åt pizza och chillade. Några andra tjejer som jag känner lite kom också dit så det var kul. Sen körde vi till skolan och stod och hejade på matchen. Det var verkligen askallt för det regnade och blåste massor. Jag köpte massa varm choklad för att hålla mig varm. Själva matchen förlorade vi med 24-7...
 
På lördagen sov jag ut eftersom jag inte hade nått meet på morgonen, underbart! På dagen chillade jag mest tills jag på eftermiddagen började göra iordning mig för homecomingdansen. Vid femtiden körde Denise mig och Daan till platsen där min grupp skulle träffas. Jag gick med Emily, flera tjejer i crosscountrylaget, någras dater och några andra tjejer som jag inte känner så bra. Vi tog foton och åt middag på en restaurang som heter Penna's där dom serverade italiensk mat! Det var mumsigt och kul att prata med folk och se alla så uppklädda och fina.
 
Sen åkte jag med Natalie, Tara, en tjej som heter Sam och hennes date til skolan där vi hade själva dansen. Vid det här laget hade jag rätt så ont i mina fötter från mina klackar.. Väl i skolan fick vi stå i kö ganska länge eftersom det tog jättelång tid för dom som tog biljetterna att kolla upp vilka alla var + att många (som jag) hade glömt sitt skol-ID så då tog det ännu längre tid att registrera oss.
 
Själva dansen var helt okej men jag kan inte säga att det var det roligaste jag gjort direkt. Verkligen alla grindar när dom dansar här vilket jag inte gillar att göra själv men jag fick bita ihop och göra det en del ändå x). Heh nej men jag tycker iallafall det är roligare att dansa som vi gör i Sverige. Sen efter dansen fick jag sjuts hem av natalie.
 
Det var min homecoming det! Måste säga att det roligaste med dansen var att alla var så uppklädda, att det var så himla hypat i skolan innan + själva middagen. Jag hade roligt både fredag och lördag så jag känner mig nöjd med helgen allt som allt :).
 
tjejerna i min grupp!
 
jag och några andra i min grupp! Längs till höger är Emily, bredvid mig är Rachel som är i mitt lag och hennes pojkvän Nate.
 
jag och emily!
 
jag, daan och emily.
 
 
 
 
 
daan ger sin date hennes blomma.
 
jag och natalie!
 
 
tara och natalie
 
tara och jag
 
jag och rachel
 
hela min grupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0