första footballmatchen!

Igår hade vi en kort xcountryträning eftersom det var fredag. Jag bestämde med Sam, Natalie och några andra från laget att vi skulle gå på footballmatchen på kvällen. Jag åkte dit med Denise som också ville se matchen eftersom Daan är med i footballaget. Vi satt eller mer stod och hejade längst upp på den läktare som alla studenter från skolan är på. Föräldrar, syskon m.m. sitter lite längre bort. Matchen var rolig, jag fattade ungefär ingenting av reglerna från början men har lärt mig lite mer nu och det var så kul att se hur alla verkligen hejade jättemycket och klädde sig i skolans färger och så. Många hade rosa/lila på sig också eftersom vi skulle hedra en tjej som gått på skolan som nyligen dog i cancer. 
 
Efter ett tag när jag, Natalie, Tara och Rachel stod i kön till att köpa popcorn och sånt träffade jag även Emily och hennes kompis från simlaget så jag satt ett tag med dom och hejade och så. Vi vann matchen med 21-7 tror jag så det var asglad stämning!
 
Efter matchen träffade jag Denise igen och så väntade vi på Daan som skulle byta om och sånt. Tydligen skulle hela footballaget+en del familjer till en restaurang som heter Brann's (tror jag den heter) så jag och Denise åkte också dit. Där träffade jag även Sam som var där med sin pojkvän som är med i laget! Jag och Denise delade på en megastor nachotallrik och satt och pratade om alla footballplayers typ, det var en kul kväll!
 
 
 
Rachel, Tara och Natalie högst upp på läkaren.
 

vi leder med 14-7.
 

 

emily efter sitt simmeet som dom hade precis innan matchen! dom vann på det också.
 

vår läktare! motståndarna sitter på andra sidan, deras läktare är mycket mindre än vår.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0