Friday 9/14

I fredags var jag i skolan som vanligt och sen efter skolan på min crosscountryträning. På kvällen skulle vi ha vårt andra homegame och tydligen hade chippewa valley blivit utvalda att bli filmade under matchen. Tv (nån detroitkanal tror jag) var där och filmade redan under vår träning och det var bestämt att alla som skulle gå på matchen skulle ha svarta kläder på sig eftersom det här gamet skulle hedra soldater som dött i strid. Folk kom verkligen jätttetidigt, redan under vår träning som var runt 5tiden var det jättemycket folk där. Jag och Sam hade svarta kläder så vi hoppade in i folkhopen och var med när en reporter sprang runt med vår maskot och introducerade programmet.
 
Jag åkte med Emily till matchen runt 7 och träffade Natalie, Tara, Rachel och Trina från laget där samt flera andra som jag kände igen. I början spelade vi jättedåligt men efter halvlek blev vi asbra så vi vann tillslut! Efter matchen radade alla upp sig utanför planen och sprang över planen för att hylla laget. En annan utbytesstudent från Indonesien, kan inte riktigt stava hans namn, kom till matchen nån gång i slutet och hängde med oss eftersom han bodde i Detroit och vi skulle köra honom till ett YFU-möte som vi skulle till dagen därpå.
 
Efter matchen åkte jag, Denise, Daan och den indonesiska utbuytesstudenten (han sa att vi kunde kalla honom James eftersom ingen kom ihåg hans namn xD) till Coney Island och åt middag. Jag åt cheese fries vilket är pommes frites som man doppar i en ostdipp (ja PRECIS som den jag brukar ha på min tacos familjen).
 
vår läktare. missade dock att ta med studentsektionen där vi brukar stå, den är mer till vänster. Där klär alla upp sig i skolans färger, eller i fredags då svart, och gör ansiktsmålningar och står och skriker och hejar och sjunger. Det är kul!
 

andra sidan, våra motståndares läktare x).
 

det var väldigt jämt och spännande! Här hade vi 13 och motståndarlaget (minns ej namnet på skolan) 14. Matchen slutade med typ 20-14 till oss eller nått sånt.
 

mina cheesefries! Dom var asgoda men kändes inte så...nyttiga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0