labor weekend! del 1

För några timmar sen kom jag hem från norra Michigan. Vi hamnade i asfeta bilköer och det tog över en och en halv timme längre tid än det gjorde när vi åkte dit. Vi såg en fett läskig bilolycka på hemvägen, en bil med en jättehusvagn hade kört av vägen och vält och folk satt och höll om varandra och försökte hjälpa till och hämta is i sina kylväskor och sånt för polis/ambulans hade inte kommit än.
 
Menmen, själva helgen var jätterolig tycker jag! När vi efter två och en halvtimmes bilfärd, fylld av Bon jovi i bilen, kom till vår cabin bytte vi direkt om och åkte ut på sjön med Jeff i hans båt. Vi körde runt, åt mackor och åkte ring vilket jag först inte fattade att det var eftersom det heter 'tubing' här. Det var fett roligt minus att jag fick ont i min axel och verkligen blev jättestel i armarna efteråt typ för att jag höll i mig så hårt.. Sen badade vi i sjön vid vår stuga, vattnet var jättevarmt.
 
Till middag grillade vi hamburgare som vi åt ute ett tält som står på vår cabins tomt. Sen cyklade jag, Daan, Faith och Josh och köpte glass och sen runt i området (Faith ville adrig sluta cykla upp för en viss kulle..). På kvällen spelade vi spel.
 
Första heldagen åkte jag, Denise och Daan in till staden Tawas City där det var marknad. Vi gick runt hela dagen och kollade på saker, gick i hamnen och kollade på båtar (staden ligger vid lake Huron) och jag köpte världens godaste fudge! Fudgen här är verkligen annorlunda mot dom där små fyrkanterna hemma, här fick man som en tjock skiva och den var asmjuk innuti och mer krispig utanpå, såå god. Tyvärr glömde jag ta kort på den.
 
På kvällen var det ett party i en gemensam lada som stugorna i området delade på. Huvudanledningen var för att typ välkomna massa ägare till gamla fina bilar som kom förbi. Alla skulle ta med sig något att äta, vi köpte en jätteläskig och dallrig jello som vi tog med. Maten var fett god, jag åt hamburgare (igen..), hotdog, mac and cheese, sallader och lite kakor. I ladan fanns en scen där ett 'band' som bestod av en person (lol) spelade kvällen till ära. Det kändes verkligen amerikanskt med all mat, bilarna och människorna som var såå amerikanska. Det var massa locals där och det märktes verkligen att vi var på landet.
 
Dagen därpå åkte alla utom Liz till en flod som hette AuSabel River där vi hyrde kanoter. Jag, Faith och Denise paddlade i en. Vi hade gjort mackor som vi tog med och åt under färden, vi paddlade i kanske två timmar. Naturen var jättefin där, massvis med träd och vatten som forsade fram.
 
På kvällen satt vi ute i tältet och åt middag igen, det var mysigt. Och jag åt mac and cheese igen...fast med italienska korvar den här gången. x) På kvällen kollade vi på en gammal skräckfilm från 80-talet som hette Creepshow, det var roligt för den var så gammeldags och inte läskig alls. Fast samtidigt ganska cool, och Stephen King spelade i den.
 
Denise i Jeffs båt.
 

vår stuga ligger mellan två ganska små sjöar, här är den ena.
 

Jeff och Daan
 

 

hehhe..
 
koncentrerar mig...
 



 

faith spelar nintendo ds vilket hon gjorde ungefär hela helgen.
 

en del av köket

 

joshua och faith
 

 

denise och jeff
 

spelar lite spel.
 

vi gjorde en brasa i trädgården som vi satt runt..
 

och gjorde s'mores!
 

 

vi hade i nån grej i brasan så den brann i olika färger, det var coolt.
 

asbak, natasha och raleigh chillar lite.
 
Okej jag fortsätter sen med bilder från helgen för det här tar alldeles för lång tid just nu + att allt raderades alldeles nyss så jag fick göra om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0