min vardag!

Hejsan sorry att jag inte skrivit sådär jätteofta men jag har det bra ska ni veta! Väldigt bra. Vardagarna är ganska lika varandra, upp tidigt klockan sex och göra sig klar till skolan, gå i skolan mellan 7.15 och 2.11. Emily skjutsar mig och Daan till skolan tre dagar i veckan och dom andra dagarna kör Denise men från och med nästa vecka ska vi ta bussen dom dagarna istället eftersom Denise börjar jobba igen. Jag har 30 min lunch mitt i min fjärde lektion, inga andra raster utom 7 min(tror jag det är) mellan varje lektion. Jag brukar äta lunch med några tjejer i min governmentklass som är jätteroliga och snälla och med några andra olika som brukar sitta med oss. Till lunch har jag oftast en dubbelmacka med rostbiff eller skinka på, nån dricka (jag försöker köra på vatten nu), frukt samt nån kaka eller bar.
 
Sen efter skolan går jag till ett ställe på andra sidan skolan där jag träffar dom andra tjejerna i crosscountrylaget. Vi sitter och pratar och gör läxor i en dryg timme eftersom vår coach är lärare på en annan skola och därför inte kan starta träningen tidigare än 3.15. Sen springer vi i ungefär två timmar, uppvärmning, stretchning, ibland sprintövningar och ibland långa joggingturer. Jag tycker träningarna är roliga, ibland blir det långtråkigt att bara springa men det är kul att göra något riktigt jobbigt ändå och samtidigt hänga med laget.
 
Efter träningen får jag antingen skjuts hem av Natalie eller så kommer Denise och hämtar mig. Sen duschar jag och vi äter middag, tid varierar mellan 6 och 8 typ. Idag åt vi meatloaf och potatis! Om jag har nån läxa/plugg gör jag det nån gång efter middagen (vilket jag oftast inte har eftersom jag har fett chill kurser) och sen brukar vi kolla på nån tvserie, dricka te och prata och chilla. Sen förbereder jag träningskläder och sånt och sen är det sovdags nån gång mellan 10 och 11. Jag försöker att inte gå och lägga mig för sent för det är verkligen brutalt hemskt att gå upp på morgonen då..
 
Oftast har vi massa ärenden som vi måste göra också, som igår följde jag med Denise till en fruktmarknad och handlade, fixade en annan viktig grej och så åkte vi till dunkin donuts(MAMMA!!) i bilen hem när vi skjutsade hem nån från daans lag eftersom jag ville testa dom! Det kanske låter tråkigt att jag gör ungefär samma sak varje dag men jag trivs verkligen jättebra med allt jag gör nu och det är såå NAJS här just nu!!
 
vår kalender som sitter på kylskåpet. Här skriver vi upp grejer som vi inte vill glömma, typ när vi har meets och möten och sånt. Bilden tog jag för nån vecka sen, nu är den mycket mer full.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0