mitt tredje cross country meet

Idag hade jag mitt tredje cross country meet! Vi sprang mestadels i skogen vilket var lerigt men skönt eftersom det innebar skugga. Jag förbättrade min tid med ungefär 40 sekunder vilket var kul, men jag ville va lite snabbare så jag får se till att ta igen det vårt nästa meet. Skolbussen hämtade upp oss redan kl 7.15 imorse på skolan men jag skulle inte springa först kl 12 eftersom jag och en del andra sprang i jv-racet idag (jv är inte lika bra som varsity, vilket jag springer beror på hur många skolor som är med). Jag var på fett dåligt humör innan mitt race och inte alls excited och undrade varför jag i hela fridens namn har valt cross country vilket inte var så kul. Men sen blev jag astaggad innan vi skulle springa och efter var jag nöjd med mitt race och alla i laget var så snälla och peppande så då kändes det mycket bättre.
 
Sen var det en del drama vid prisutdelningen inom laget eftersom några tjejer inte sprungit och dom bästa inte ville att dom skulle vara med när hela laget skulle få ett gemensamt pris så då började några bråka och en tjej började gråta... Massor med drama var det, sånt skulle aldrig hänt i Sverige. Sen efter prisutdelningen var jag tvungen att åka med Denise och Daan (dom var där och hejade) istället för med skolbussen eftersom vi skulle till en picknick på Denise jobb så jag vet inte om dom andra i laget blev sams på vägen hem eller inte.. Jag blev iafl försäkrad att ingen absolut var sur på MIG vilket känns skönt. Tycker det är fjantigt att dom bråkar om en sån sak så jag hoppas det löser sig snabbt.
 
Men iallafall, sen åkte vi till Denise jobb på en credit union där dom hade picknick. Vi åkte dit för att se hur det är där hon jobbar och så, och vi satt och åt hamburgare och kakor m.m. och pratade med folk i solen. Dom hade en hoppborg där! Fast jag var tyvärr för stor för den.. Det var kul att se hur det är där Denise jobbar, hon är en av cheferna inom lånedelen på en bank (eller det är en credit union vilket är ungefäär som en bank). Om en vecka börjar hon jobba igen, just nu är hon ledig efter en operation hon gjorde för en och en halv månad sen ungefär.
 
racet. jag i rött i vår skolas tävlingsuniform. Tror det här fotot är taget när jag hade ungefär 1 mile kvar att springa.
 

vi sätter alltid upp ett tält där vi lägger våra grejer och har med mat till och sånt. Det här kortet tog jag på morgonen, det var verkligen jättekallt då och alla var supertrötta! Eller det var jag iafl...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0