några anledningar till varför jag valde YFU

Jag fick en fråga om varför jag valde YFU som jag tänkte att jag kan svara på. Jag valde bort AFS ganska snabbt eftersom det enligt papprena jag fick var mycket dyrare än dom andra organisationerna trots att det innebar ungefär samma sak att åka med dom som med någon annan.
 
Jag intresseanmälde mig till både YFU och Explorius men kände på intervjun att jag gillade yfu bättre. Jag gillar att YFU är samma organisation både Sverige och i usa så man inte blir utelämnad till nån annan organisation eftersom jag vet att några jag känner haft problem med det.
 
Sen är yfu en ideell organisation som inte betalar sina värdfamiljer vilket jag tycker känns tryggt och bra.
 
Yfu är också en stor organisation som visserligen inte skickar iväg hundratals från Sverige men som finns i massa länder vilket jag tyckte kändes kul eftersom jag då kunde träffa andra utbytesstudenter från andra länder och samtididigt tryggt eftersom dom har stor erfarenhet och vet vad dom sysslar med.
 
Med yfu bokar man också sin egen flygbiljett vilket gör att du själv väljer när du vill åka vilket jag tyckte var bra!
 
Säkert var det massa andra anledningar också till varför jag valde yfu men det här är det jag kommer ihåg just nu. Jag trivs verkligen jättebra med yfu och har inte haft några problem hittills. Glöm inte att du ska välja den organisation som känns rätt för dig. För mig var det yfu :).
 

Kommentarer
Postat av: karrrrrro

åh blir alldeles glad när jag går in och det är typ 5 nya inlägg! woho!

2012-09-16 @ 20:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0