Swedish meatballs

Hörrni!! Nu måste jag skryta lite. För vet ni had jag gjorde igår?? Jag lagade HEMMAGJORDA swedish meatballs med potatis, brunsås och lingonsylt! Vet att typ alla utbytesstudenter från sverige gör det till sina värdfamiljer men jag är stolt ändå. För jag är ju inte riktigt en matlagningsfantast om vi säger så.. Jag felplanerade tiden lite grann så den mat som skulle vara klar till när daan kom hem från sin träning klockan 8 blev istället klar klockan 9. Jag sprang runt som en galning och försökte göra allt samtidigt och improvisera ihop en brunsås och daan frågade hela tiden om han skulle hjälpa till för jag såg så stressad ut och jag ba neeejneej allt går jääättebra!! hela tiden fast jag var asstressad.
 
Men det belv verkligen gott! Både Daan och Denise blev lite nervösa när jag sa att jag aldrig hade lagat det förut (vi brukar aldrig göra dom från scratch i min familj) men dom tyckte det var jättegott och pratade om när jag kan göra det nästa gång igen. Så. Nu har jag skrytit färdigt!
 
 
 
jag tvingade även dom till att dricka mjölk till för att göra det the swedish way all in liksom. och Denise hade köpt lingonsylt på ikea som vi använde.
 
jag åt hur mycket som helst. det här var min första portion, jag åt tre. Det smakade verkligen svenskt så jag var jätteexcited!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0