YFU-möte i Port Huron

Igår var jag på ett YFU-möte i Port Huron med dom andra utbytesstudenterna som bor i vårt distrikt här i östra Michigan. Jag trodde att vi skulle göra massa lekar och få tid att prata och lära känna varandra men det var hur mycket papper och regler som helst som vi skulle gå igenom vilket var lite synd.
 
Vi delades upp i grupper och jag var i grupp 3. Där var det typ 5 tjejer från Tyskland, en tjej fårn Mexico, en kille från Italien (som har en kompis i Djursholm och som varit där själv!! snacka om liten värld!), en kille från Brasilien vars namn jag absolut inte kunde säga, en jätterolig tjej från Thailand som ställde massa roliga frågor hela tiden eftersom allt är väldigt olikt här från i Thailand och sen en japansk tjej. Gruppen var bra och så men jag hade velat ha mer tid att prata med alla!
 
Det roligaste var lunchen för då fick jag en chans att träffa många. Och jag fick prata svenska face to face med någon för första gången på ca 4 veckor!! Pontus som mer i norra Michigan som jag träffade på vår pre departure camp i Sverige var nämligen där vilket var jättekul!
 
Till lunch fick vi sloppy joes vilket är typ köttfärs i hamburgebröd, mac and cheese, cupcakes och sallad med dressingen ranch som verkligen finns ÖVERALLT här. Folk har ranch på sin sallad, doppar sina pommes frites i den, äter den som sås och ja säkert på tusen andra sätt också.
 
Runt fem åkte jag, Denise, Daan, 'James' och en utbytesstudent från Chile som går i vår skola som heter Leo hem igen. På kvällen var Daan iväg och gjorde nått med några vänner medan jag, Denise och Denise kusin var hemma och kollade på saturday night live, pratade massor och åt godis och glass. Det var perfekt för jag var verkligen jättetrött vilket jag är ganska ofta nuförtiden i och med dom tidiga skolmorgnarna och långa träningarna..
 
Tyvärr tog jag inga bilder från idag så ni som inte läste allt kan jag inte direkt klandra ;) men vill skriva upp vad jag gör så jag minns det sen i efterhand också!
 
just nu sitter jag och dricker teet till vänster och ska försöka skriva några brev innan vi ska iväg och göra ärenden och sen gå på ett birthday party.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0