världens bästa Hawaii!!!

Nu är jag hemma efter en vecka i paradiset, Hawaii. Alltså senaste dagarna har jag varit alldeles deppig, vill bara åka tillbaka till oahu och staden waikiki(en del av honolulu) och hänga med alla underbara människor igen som jag träffade där! Jag är verkligen glad att jag tog chansen och åkte till hawaii, det var oslagbart. Tänkte skriva en liten sammanfattning om allt som vi var med om under veckan. Kanske tar lite tid om jag känner mig själv rätt så alla dagar kanske inte kommer upp på en gång menmen. :)


23e mars

Mitt flyg gick rätt så tidigt, runt 8 så var uppe vid 6. På flygplatsen i Detroit träffade jag ett gäng tjejer som jag tyckte såg lite utbytesstudentaktiga ut som jag började prata med och som visade sig vara utbytesstudenter som jag. Det var Elise från Norge, en tjej från danmark som hette lea, jutta från finland och hennes värssyrra marilou. Vi flög alla med mellanlandning i LA så när vi kom fram dit hade vi typ 4 timmar att döda. Vi träffade fler utbytesstudenter, bla sprang jag in i regina som jag inte alls hade väntat mig att träffa på flygplatsen och ett gäng killar från norge, tyskland och finland. Det var asmånga skandinaver på resan verkligen!


På planet från la till honolulu satt jag bredvid världens snyggaste hawaiian guy som bodde på oahu och var med i militären, honom var det minsann kul att prata med! Sen satt också en kille som heter Espen från norge med oss, han var jättekul och vi hade en rolig resa med massa prat och skratt.


Framme på Honolulu tog vi en buss till vårt finfina hotell där jag fick träffa en(dom andra hade inte kommit än) av mina roomies Josephine från danmark som var halvsvensk. Det var snabbt upp och byta om på rummet sen var det dags för välkomstmiddag och möte en liten bit därifrån dit vi gick. Jag satt med Elise, ulrika från sverige och massa killar från typ finland, norge och danmark som alla satt och kritiserade sverige... Vi åt buffé av typ nudlar, kött, grillad kyckling och lite blandade grejer. Efter middagen hade vi ett välkomstmöte där vi gick igenom regler+plan för veckan och sånt. När vi kom ut igen fick jag syn på min kära vän Erik Herbertsson (där har du Hela ditt namn!) som är utbytesstudent i texas och som jag inte har träffat på jättelänge. Var väldigt kul att se honom igen!


Sen efter det sprang vi tillbaka till hotellet, chillade lite på hotellet, jag träffade regina som kommit med ett senare flyg. Hon fick sitt rum och det visade sig att vi skulle va roomies!! hur sjukt är inte det?! Vi var 99 studenter och av alla dom hamnade vi i samma rum.. Haha. Förutom oss+josephine bodde vi också med en tjej från tyskland (göööömani) som heter valerie och som var hur kul som helst. Seriöst jag och regina hade så himla kul åt henne.


24e mars


Vi vaknade runt 7-tiden. Vårt hotell har en liten speciell frukost, i alla rum fanns varsin frukostkylväska till alla som man tog med sig ner till hotellfrukosten och fyllde med buffémat som yoghurt, frukt, donuts, burritos etc. och sen gick man med sin lilla väska ner över gatan till STRANDEN och åt sin frukost där. Det var härligt!


Tyvärr så regnade det första dagen, alla ba wtf är det såhär det ska va på hawaii?!? men vi var rätt så glada ändå- Första dagen skulle vi surfa och segla katamaran, vi var uppdelade i fyra färggrupper som vi fått välja kvällen innan, och jag som var i grupp blå fick hänga med den gröna gruppen idag. Min grupp började med att bara chilla på stranden, vi badade i havet, jag gick till starbucks med erik, josephine, ulrika och några andra.


Sen var det min grupps tur att få en surflektion! Jag trodde det skulle vara supersvårt att hålla balansen och grejer på surfbrädan (har ju vindsurfat innan och vet hur dom brädorna är) men vågsurfbrädorna är på nått sätt mycket lättare och tjockare, så det var enklare. Det hindrade förståss inte mig från att totally wipe out ett antal gånger. Första gången jag ramlade slog jag örat i min bräda och skrapade upp fötterna mot korallbottnen, great start liksom. Men det blev bättre och instruktörerna var väldigt bra på att säga till typ när man skulle ställa sig upp för att fånga vågen rätt och så. Det jobbigaste med surfningen var allt paddlande, mina armar var helt döda efteråt! Alltså jag vill LÄTT åka tillbaka till hawaii och bli riktigt grym på att surfa, det var så coolt med alla som var så bra på det.


Sen åt vi lunch på nått litet lokalt...gatukök typ som var väldigt gott! Efter det spelade vi in en awesome harlem shake video som förhoppningsvis kommer upp på youtube/facebook snart så jag kan sharea den! Efter det var det min grupps tur att segla katamaran. Vi seglade ut, okej motorn var på i början, lyssnade på musik och badade i ett väldigt så blått vatten från båten. När vi badade fick vi se flera sköldpaddor och fiskar vilket var coolt. och Till Eriks stora förtjusning fick vi också se en val! Men ingen haj som jag ville se :(.


Efter en dag på stranden gick vi tillbaka till hotellet, stannade lite i olika affärer och tog det lugnt. Framme på hotellet återförenades jag med mina kära roomies, alltså jag gillar dom alla så mycket, och vi duschade, spelade musik och gjorde oss klara för kvällen.


Första kvällen åt vi middag på ett pizzaställe, såklart åt vi HAWAIIPIZZA eftersom vi var i hawaii! Efter middagen gick jag och regina runt med några killar och shoppade lite, jag köpte några armband, en av killarna vi var med var kaffegalen så vi stannade med honom och köpte asdyrt kaffe, och sen satte vi oss på yoghurtland och åt frozen yoghurt. Sen gick vi tillbaka till hotellet igen, hade ett möte inför morgondagen då vi skulle göra massa olika aktiviteter, gick till en ABC store (hawaiis alltiallo-affärer typ), och sen gick vi alla, sjukt trötta, upp och la oss.


Okej lol jag fortsätter i ett nytt inlägg så det inte blir sååå långt :) Här är lite bilder från första heldagen:

roomies påväg till stranden. Alltså innan jag åkte till hawaii tänkte jag typ nooo varför kan man inte få välja rummen själv men nu är jag glad att man inte fick det, för såfall hade jag troligtvis inte lärt känna dom här två tjejerna till höger. Är jätteglad att jag lärt känna dom verkligen!!
 
frulle på stranden första dan. Här är susanna från finland i rosa, elise från norge bredvid henne och bakom sitter somsagt min roomie valerie och hennes kompis carina från tyskland.
 
jag och josephine. var kul eftersom hennes mamma är svensk så kunde hon både svenska och danska så vi pratade svenska ibland och hon har världens gulligaste dialekt.
 
hahaha x)
 
första stranden
 
ulrika(svensk), josephine, marie från danmark och erik
 
utsikt från seglingen
 
marlene från norge, jag och ulrika på katamaranen
 
båten och pako från mexico
 
 
 
aloha betyder både hej, hejdå och jag älskar dig om man säger det på rätt sätt. Alltså hela spiriten på hawaii är så himla chill och najs, alla är så relaxed och laid back och folk är så vänliga och snälla mot alla. love it.
 
coolt hawaiiträd. alla stammar som man ser gå upp runt om kring, kolla till vänster om den feta typ, är delar av samma träd. Dom kan växa och täcka jättestora ytor ochnånstans sitter alla rötter ändå ihop så det blir aldrig mer än ett träd på samma ställe.
från kvällen då vi åt hawaiipizza. snodde bilden från josephine.. här är andra eric från sverige också, som bor i skåne. notera espen i bakgrunden också hahaha.
 
Okej det var första dagen det, bloggar mer snaaart om resten av veckan. xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0