senaste veckan

I onsdags började mina finals vilket innebar att jag onsdag+torsdag+fredag edast hade två lektioner per dag (slutade 10.33) under vilka jag to mina finals/mid terms. Det var som ett slutprov i ungefär alla klasser (utom engelska och franska där jag hade midterms eftersom det är helårsklasser) som mestadels bestod av multiple choices, jag fick An i alla mina.
 
Vet inte om jag sagt det tidigare men för ett tag sedan gick jag med i min skolas ski club. I onsdags hade vi fårt första 'möte' så då träffades vi nån gång på eftermiddagen och tog den kära gula skolbussen ut till skidstället "kullen" pine knob där vi åkte skidor/snowboard hela eftermiddagen och kvällen. Det var jättekul att äntligen få åka lite skidor tycker jag, även om pisterna inte var de längsta och brantaste. Jag fick en ny kompis, en tjej som heter Jillian som också är med i klubben, så jag åkte runt med henne, daan och en kille som heter leo som kommer från chile. Vi hade jättekul! Nästa skidresa är om typ 2 eller 3 veckor om jag inte minns fel...
 
Förra veckan började jag också springa efter skolan igen! Har i princip inte tränat något alls sedan xc förutom en del promenader så det var faktiskt ganska så underbart (okej det var hemskt på samma gång) att börja springa igen. Vi har en kyrkogård som ligger rätt nära där vi bor som jag springer till och springer runt lite på och så för att få till en runda på hellan 4 och 6 km beroende på vilket humör jag är på ;). Tänkte att det är dags för mig att börja träna här igen nu nu innan våren och alla resor och sen sommaren kommer...heh.
 
Sen i fredags tog vi vårt pick och pack, lastade bilen full av mat, väskor och hundar och körde up north 2.5 h till vår stuga. Vi hade långhelg i helgen iochmed martin luther king day så vi passade på att åka upp och chilla i stugan (fast sen slutade det med att vi åkte hem på söndan iafl). Det var asnajs, vi gick runt i pyjamas hela lördagen och söndagen, kollade på runt 10 filmer totalt varav många var klassiker såsom the breakfast club vilken jag numera äälskar, 16 candles och lite bra filmer som fight club, the others och många fler som jag inte kommer på just nu. Vi sov jättemycket och chillade hela dagarna så det var verkligen en avkopplande helg vilket var skönt sådär innan vårterminen skulle börja i skolan (med andra ord så hade jag två veckor av 'höstterminen' kvar av skolan efter jullovet).
 
Sen på söndagen åkte vi då lite spontant hem. Lika spontant kom vi på att familjen kunde åka till somerset mall på måndagen eftersom vi ju var lediga. Det var ett jättestort köpcentrum som var jättefancy med många dyra butiker såsom gucci, louis vuitton etc. men dom hade också fett awesomeaffärer som urban outfitters, pacsun och forever21 där jag köpte en del najsiga grejer. Alltså det här mallen var lätt det bästa jag varit i hittills, våra två här i närheten är också bra och fräscha med najs affärer och så men det här var ännu större och hade massvis av affärer. Och juste, det var som två huvudbyggnader som satt ihop med en glasgång i mitten över en väg så att man kunde komma till andra sidan och i den gången hade dom sånna där rullband som dom alltid har på stora flygplatser, då kändes det som jag skulle ut och resa.
 
Apropå resa, om mindre än en månad åker jag, Denise och Daan (ruud är inte hemma än) till denise kusiner i tampa, florida där vi ska bo en vecka. Eller ja, vi ska delvis bo hos dom och sen vara i orlando ett tag också. Ska bli superkul! Så jag har beställt massa sommarkläder online som jag kan börja använda då, är stört taggad på att det ska bli varmt och soligt ute just nu!!
 
Och sen mindre än en månad efter att vi kommer hem från florida packar jag väskan igen och åker till hawaii med massa andra utbytesstudenter, ska bli så jääkla roligt verkligen!! Och sen veckan efter hawaii är det spring break och för då har vi inte bestämt exakt vad vi ska göra, eventuellt boston som jag sagt tidigare, och sen i slutet på den månaden kommer min kära svenska familj och hälsar på och förhoppningsvis kan jag/vi hänga med dom i chicago en del också. och sen är det prom, graduation och hela faderittan och den 18 juni åker jag hem till sverige igen. jeees tiden går så himla snabbt plötsligt :S. Eller alltså, tiden har alltid gått fort här i michigan hela tiden i princip men jag har inte tänkt tidigare på att jag faktiskt har mindre och mindre tid kvar här...först nu..sick. Just nu känns det dock ok även om jag verkligen inte är sugen på att lämna allt än, för jag är fett taggad på sommaren och träffa vänner + familj och åka till emmabodaaaa!!! Kommer bli grymt, men just nu är det i framtiden det.
 
Och juste, i månadags morgon var det dags för barack obama + biden att svära presidentseden eller vad det nu kan heta på svenska, inaguration heter det på engelska iafl. Det var coolt att se, händer ju inte varje dag liksom. Sen uppträdde en del artiser som kelly clarkson och beyonce också, fatta coolt att få sjunga för presidenten+miljontals människor direkt från vita huset. galet nervösa måste dom ju varit.
 
Här är lite bilder från senaste veckan (alltså varför ska mina inlägg alltid bli nån jäkla summering av veckan,,,lessen men det gåår liksom inte att blogga mer ofta, jag har inte tid och om jag skulle ha den nån gång är jag oftast för lat...hehe...ni känner väl mig.) iafl, bilderna:
 
 
jillian, jag och leo i skidbacken förra onsdan. i början var jag bah wuuuuut ska jag åka skidor utan HJÄLM skulle inte tro det va, för det ingick inte i hyran av skidgrejerna, men sen när vi väl började åka märkte jag att det var chill för fanns inga extrema backar där jag kunde skada mig oerhört iochmed att dom inte var tillräckligt läskiga/branta för det.. så jag kunde fräsa på utan att oroa mig för huvet mitt.
 
 
leo. alltså min vmamma denise har haft så jäkla mycket trubbel med den här killen för hon är hans area rep och han är världens latmask och har f i ungefär alla ämnen i skolan och var nära på att bli hemskickad etc.. men han är kul att hänga med.
 
jillian. lite kul för hon är i simmlaget så hon var fett bra kompis med tiia från finland som bodde i min familj förra året.
 
daan hoppar med sin snowboard
 
lite katastrofal bild men enda jag har på mig från skidbacken.
 
mina fräsiga skidor.
 
stunderna när jag latar mig beskrivet i en bild. EXAKT såhär är det när jag känner för att chilla och inte göra nånting. snacket varierar dock. likaså färgen på muggen. men orange är min favvo. nu vet ni.
 
från obamas inauguration!!! hans tal var jättebra tycker jag.
 
jag at somerset mall. den här koftan har blivit standard här i vinterkylan när jag inte pallar bära runt på nån töntig jacka.
 
okej måste lägga ut den här bilden bara för att jag hade den på datorn.. häromdan kände jag för att testa nått nytt snacksmässigt så jag gjorde en liten tallrik av nutella, marshmallow creme och vitlöks&parmesamkex som jag åt tillsammans. rekommenderas INTE kan jag säga. allt är ju gott för sig meeen lets keep it that way ok..
 
jag skulle inte säga att jag blivit beroende eller så meeen...onlineshopping är ju askul har jag märkt!! lugn mamma  btw, jag hittar massa fyndiga reor så det inte blir för dyrt eller så ;). här var troligtvis ett linne + skor som jag beställde från pacsun häromveckan. kan ta kort på lite saker jag shoppat nån gång snart..nångång..
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du skriver så underhållande och personligt! Alltid lika roligt att läsa om dina äventyr "over there" !! Längtar tills vi kommer och hälsar på!

2013-01-23 @ 20:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0