vänner, ikea, hockeyyy

Förra helgen var awesome! Jag hängde jag med Suha, Bree, Jen, Mike som är sort of brees pojkvän och hans kompis steven på fredagskvällen. Vi  åkte på lite spontana äventyr och hade det väldigt kul. Alltså bara känslan när man sitter i bilen med ett gäng kompisar, grym musik på högsta volym och är påväg gudvetvart är så jäkla najs, går inte att förklara.
 
Sen på lördagen hade vi en liten familjeutflykt till mitt älskade IKEA. Har inte varit på ikea sen jag flyttade hit, det finns ett i hela michigan och det ligger typ 45 min från vårt hus. Det var så himla kul att komma dit, har aldrig tänkt på det förut men alla namn och allt på möbler etc står ju på svenska så jag gick runt och hade högläsning på svenska medan alla amerikaner ju inte hade nån aning om vad det var dom köpte. Sen köpte vi svenska köttbullar med brunsås som vi ska laga här hemma nån dag snart. Även några burkar lingonsylt, knäckebröd, SALTLAKRITS, påskmust (visste inte att jag hade saknat det, det är ju inte ens så gott liksom men där och då smakade det ljuvligt) och lite annat. På lördagkvällen var jag bara hemma och chillade med familjen, vi kollade på filmen the sinister som jag trodde skulle vara tusen gånger läskigare än den faktiskt var.
 
På söndagen var det dags för helgens höjdpunkt! Jag har ju nämt tidigare att jag blivit lite besatt av hockey, så jag var väldigt excited när vi på söndagen åkte in til detroit för att se detroit red wings spela match mot blue jackets, nått kanadalag(buuuu alla hatar kanada här hehe). Jag, Daan, Denise, Szabi och Regina åkte dit tillsammans. Hela hockeyeventet var för oss ett event med vår organisation YFU, så vi hade fått t-shirtar med red wings/yfu-loggan på och YFU hade även gjort en lottdragning och ordnat så att några utvalada utbytesstudenter fick komma ner till isen innan matchen och stå i tunneln där spelarna kommer ut för att high fiva dom. Och jag och Daan blev utvalda!!! Kändes lite trist att szabi och regina fick sitta där uppe och vänta på oss men det var så kuul ändå. Vi fick gå ner till nedersta våningen av arenan, såg när några av spelarna värmde upp etc, tog kort (jag kunde endast ta med min iphone för min kamera blev tagen vid entren för att den var för stor), och sen ställde vi upp i tunneln under läktarna där spelarna springer ut. Vi highfivade spelarna och när henrik zetterberg kom ut, en av stjärnorna i laget, fick jag säga lycka till till honom på svenska varefter han svarade tacktack på svenska. Jag dog. Sen fick jag en spelpuck också som dom hade spelat med! Var galet excited för det hela gamet sedan x).
 
Ni kanske inte vet det, men detroit red wings, som spelar i nhl, har jättemånga svenskar i laget av nån anledning. Tror det är 6 eller 7 stycken just nu, och flera av dom är grymma. Bland annat spelare somsagt henrik zetterberg här, johan franzen, joakim andersson, niklas kronwall, jonathan ericsson, gustav nyqvist och jonas gustavsson (som jag i söndags fick reda på kommer från danderyd!!!) så det är verkligen jätteroligt att vara svensk och följa hockeyn här! Vet inte om det kommer bli några mer livemacther för mig i år men följer allt på tv nu iafl... Och sen när familjen kommer hit i slutet på april börjar på baseballsäsongen så då blir det baseball!
 
Sen efter matchen på kvällen chillade vi här hemma, had little ceasar's pizza och deras ljuvliga bread sticks, jag fick världens kramp för att jag åt så fort hehe och sen körde vi regina hemmm.
 
Sen var det dags för ännu en skolvecka! Veckan var rätt vanlig förutom på tisdagen, då höll jag och daan presentationer på middle school algonquin hela dagen om hur det är att vara utbytesstudent, våra länder etc. tillsammans med denise och vår yfu field director kathy. Det var rätt kul faktiskt, vi bjöd på lingonsylt och goudaost och jag spelade swedish house mafia för dom.
 
Här är liite bilder från helgen, har somsagt inte så många bra då min telefon fick agera kamera både fredag, lördag och söndag..
 
jen, suha och jag i fredagsss
 
jen, bree, suha och jag
 
<3333 vackra färger det där
 
lite lingonsylt
 
jag fick dricka påskmust! notera även min coola ravenclawhatt
 
denise och regina i sina finfina yft-shirts at the game
 
här var typ 50 min innan matchen började som ni ser eftersom det var alldeles tomt, när spelarna värmde upp. sen blev det fullsatt av rödklädda hockeyfans!
 
 
regina och jag
 
 
snodde dom här fotona från redwingshemsidan, en fotograf tog dom av oss.
 
 
Det var förra helgen och veckan det! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0